1

Onderwerp: blanda 5cm

Hallo iedereen,

ik ga binnenkort een kleine versie van een zwangere buik maken. Dit wordt dus een 12cm blanda voor de buik, en 2x 5cm voor de boobs.

Ik kan alleen nergens vinden hoeveel mix ik nodig heb voor de 5cm, en hoe lang/heet ze gebakken moeten worden?

(ok ok... het is eigenlijk een Xenos schaaltje ;) )

Re: blanda 5cm

Hmm, staat me vaag ergens een discussie bij hier op het forum met de vraag of je uberhaupt kan bakken uit de schaaltjes van de Xenos..?

Voor de rest kan ik je helaas geen antwoord geven op je vraag.. :(

3

Ja, dat heb ik ook gelezen.
Maar ik heb zelf alleen maar positieve ervaringen. Alleen nog nooit de 5cm gebruikt...

Toch bedankt voor je reactie!

4

Ik zou qua afmeting denken aan cupcake maat dus zo rond de 22 minuten?

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

5

Je kan ook 1 biscuit maken van 20 cm, die in plakken snijden en dan de blanda schaaltjes met huishoudfolie inpakken.
Dan een laagje biscuit erin puzzelen, laagje crème, laagje biscuit, laagje crème enz. In het midden een crèmebommetje en daarover een recht stuk biscuit. Op laten stijven in de koelkast en afsmeren.......
Zo doe ik het altijd met die schaaltjes.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

6 Laatst bewerkt door da_linnie (18-09-2011 15:19)

Hmm.. kan het proberen. Maar het schaaltje lijkt me zo klein voor deze techniek. Ik zal eens kijken of het zo lukt!

En inderdaad Annette52, het is cc formaat. Zal het schaaltje gewoon 3/4 vullen met beslag, en dan een minuut of 18 in de oven doen. Vanaf dan even checken.

Bedankt voor het meedenken!

7

Er hoeft iig maar heeeeel weinig mix in, want ze zijn zo klein. Ik zou bij de mix van 12 cm op gevoel een klein beetje extra doen (en even omrekenen hoeveel extra ei (waarschijnlijk nog minder dan een halve) en water).
Het komt ook niet heel precies, als je wat teveel mix hebt gemaakt, doe je dit bij de 12 cm in de vorm.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

8

Bedankt!
Ik ga ze vrijdag bakken, en dan laat ik nog wel weten hoe het is afgelopen!  :thumb:

9

Wat een feest, wat een feest! Soms heb je van die dagen dat alles gewoon in 1x goed gaat! :D
Ik heb met de blanda (xenos) schaaltjes van 5cm en 12cm een mini zwangere buik gemaakt. Zal het resultaat straks nog even posten.

Maar waar dit topic over ging: de 5cm Xenos.
Ik heb omdat ik er 2 moest hebben genoeg beslag gemaakt voor de 12cm blanda (zie tabellen). Deze verdeeld in de 5cm schaaltjes. Ging precies. De biscuit kwam er wel wat overheen na het bakken, maar het teveel kan je makkelijk afsnijden. Ik vond het toevallig precies goed voor een mooie volle boezem...:)
Bakken op 160 graden, 24 minuten. Ben na 18 minuten steeds gaan kijken.
Bedankt voor de reacties dames! :thumb:

10

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, maar lees al langer mee. Ik heb veel gehad aan de volgende tip:

Wil je weten hoeveel beslag je nodig hebt voor je bakvorm? Meet hoeveel liter er in je bakvorm past als je hem vult tot 2/3 en deel dit getal door 350. Je weet dan hoeveel eieren (m) je nodig hebt. per ei gaat er 66 gram mix voor biscuit bij.

Komt van de site maakjetaart.nl
Via onderstaande link, kom je op nog meer schema's.

Succes,

Inge.
http://www.maakjetaart.nl/home.php?PID= … amp;AID=86

11

Welkom kadodINGEn!

Bedankt voor het delen van de link. Is zeker erg handig! Hij staat bij mijn favorieten!
Groetjes, Linda