1

Onderwerp: poging tot verven, maar het droogt niet of heel langzaam??

Ik heb net een beetje restfondant uitgerold en wat zwarte wiltonkleurstof met een drupje wodka verdund.
Ik heb dit gewoon even in ' lijntjes' op de fondant geverfd om te kijken wat er gebeurt.

Maar dik een uur later gaf het zwart nog af en was het dus ' nog nat' ..
Doe ik iets fout?
Ik kan met zoekfunctie niet vinden hoelang het moet drogen...
Dus misschien ben ik wel te ongeduldig, of ik gebruik teveel kleurstof en te weinig alcohol..of andersom...

Kan iemand het ' recept geven' ?
Hoeveel kleurstof? (ik las ergens ' een drupje' )
hoeveel alcohol? (ik las ergens ook een ' drupje')
Dan roeren neem ik aan...
en dan hoelang drogen?

ik hoop op tips en trucs  :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

Re: poging tot verven, maar het droogt niet of heel langzaam??

Ik verf altijd met dust en alcohol. Ik ga het je laten zien donderdag  :thumb:
Kleurstof van wilton droogt heel erg slecht...

3

Sabine!!!! Ik hou van je!! heeeeeel graag!!!!!!!

oh, dan ligt dat niet aan mij, ik had al de gedachte dat ik heel veel alcohol bij die wilton kleur moest toevoegen ofzo.. en het zwart werd nog groenig ook...en als ik met wilton zwart fondant kleur wordt het paars..dus wilton zwart gaat denk ik binnenkort zo de vuilnisbak in...wat een drama-kleur is dat!!!!

en kun je me ook leren cornetjes vouwen???? ik heb 100 van die wilton papiertjes en ik word er ontzettend gefrustreerd van...ik krijg gewoon geen puntjes voor elkaar....

(ik ben donderdag ook echt op zoek naar dat soort tips, want ik heb nu best wat taartjes gemaakt...en nog 1 dame die komt....dus wat ' extra'  info behalve basistaart zou fijn zijn...:)...)

De andere 5 hebben het nog nooit gedaan hoor, een taart decoreren, dus daar kun je ' op los' ...maar als ik mag ' kliederen met verf....heel graag' ....)

grtl en tot donderdag...vind het leuk je te gaan zien!!! :Y  :Y

Grtls Irene

Hihi, graag gedaan hoor! Enne.... als je ook nog een keer wilt leren boetseren  :D :
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=166349
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=166352

5

Ohh leuk....ja ben nog niet zo goed in mensjes en dan met name oogjes....hihihi..

Grtls Irene