1 Laatst bewerkt door marieke84 (05-09-2011 11:38)

Onderwerp: Brownies in een pot

Afgelopen weekend  een pot vol brownies als cadeautje gegeven. Een variatie op de pot vol koekjes. Werd erg goed ontvangen:

http://www.taartig.nl/blog/wp-content/uploads/pot-vol-brownies.jpg

Ik heb hier een howto geplaatst waarin ik uitleg hoe je zelf zo'n leuke pot kan maken.

Fijne middag nog!

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

2

Re: Brownies in een pot

Heel leuk!

Groetjes Bianca

3

Owwww, we gaan weer conservenpotten sparen  O-) !!
Leuk idee weer!!!! Bedankt voor het delen  :thumb:

I just love it....!!

Oohh leuk! :)

5

Och wat leuk!

Heb je ook een recept hiervan? mbt de hoeveelheden?

6

Leuk!
Bedankt!

7

tine83 schreef:

Och wat leuk!

Dank je wel, er staat onder de foto een link met howto en ingrediënten en hoe ze de brownies moeten maken.

hier nogmaals de link

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

8

Wat ontzettend leuk! :)

~ Never waste a good crisis... ~

9

Deze ga ik zeker bewaren...............bedankt !!!

10

Wat leuk, heb heb opgeslagen. Leuk voor meesters en juffen: weer eens wat anders dan een taartje!

Groetjes Son

11

marieke84 schreef:
tine83 schreef:

Och wat leuk!

Dank je wel, er staat onder de foto een link met howto en ingrediënten en hoe ze de brownies moeten maken.

hier nogmaals de link

Dank je! Dan heb ik kennelijk weer eens niet goed gekeken... hihi! Nogmaals dank voor het recept!  :thumb:

12 Laatst bewerkt door marieke84 (06-09-2011 21:35)

Wat een leuke reacties allemaal, vind het leuk dat die goed word ontvangen.

Wat een origineel idee!! Erg leuk om cadeau te geven (en te krijgen :D )

14 Laatst bewerkt door Mellin (07-09-2011 13:15)

Hoi Marieke,
Leuk leuk!! M'n schoonmoeder is vandaag jarig en die bakt nogal graag, tja wat is er dan leuker om te geven dan een browniepot!!
Wat is ongeveer de houdbaarheid van zo'n pot??
Las dat dit bij de muffinpot ong. 4 weken is.

Groetjes Melanie

En bedankt!

Oja, heb inmiddels een 600ml glazenpot gevonden, mmm dat gaat natuurlijk niet passen he?

15

Mellin schreef:

Hoi Marieke,
Leuk leuk!! M'n schoonmoeder is vandaag jarig en die bakt nogal graag, tja wat is er dan leuker om te geven dan een browniepot!!
Wat is ongeveer de houdbaarheid van zo'n pot??
Las dat dit bij de muffinpot ong. 4 weken is.

Groetjes Melanie

En bedankt!

Oja, heb inmiddels een 600ml glazenpot gevonden, mmm dat gaat natuurlijk niet passen he?

Nee idd dat past niet echt. De inhoud is idd berekend op 650 ml.

Als je de pot af hebt wel laten zien, he?

16

Hoi Marieke,

echt zo gaaf dit idee
waanzinig kado daar maak je de blits mee
op een verjaardag nu las ik dat er ook recepten zijn voor koekjes en mufins?
Weet je waar ik die kan vinden en hoe krijg jij de laagjes zo mooi dat ze niet doorlopen?
Zo gaaf dit
gr Anita

17

echt superleuk !!
ook ik heb hem bij mijn favorieten gezet  :D

(nu nog uit zien te vogelen welke potten 650 ml zijn)

18

bakie schreef:

Hoi Marieke,

echt zo gaaf dit idee
waanzinig kado daar maak je de blits mee
op een verjaardag nu las ik dat er ook recepten zijn voor koekjes en mufins?
Weet je waar ik die kan vinden en hoe krijg jij de laagjes zo mooi dat ze niet doorlopen?
Zo gaaf dit
gr Anita

Koekjes zijnook op mijn blog te vinden dan moet je hier even klikken daarin staan de hoeveelheden en de ingrediënten en de volgorde van de laagjes.

Ik zelf doe de ingrediënten via een trechter in een pot en stamp de laagjes aan met een plastic stampertje waarmee je ook citroen kan stampen in een glas, deze heb ik ooit eens bij de blokker vandaan. Ik herhaal dat bij elk laagje zo zijn ze mooi dicht op elkaar.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

19

liejanne schreef:

echt superleuk !!
ook ik heb hem bij mijn favorieten gezet  :D

(nu nog uit zien te vogelen welke potten 650 ml zijn)

Ik gebruik altijd de potten van de mayonaise, wij hebben die van plus-huismerk en die zijn 650 ml.

20

Er staat geen rijsmiddel bij  :think:  Ziet er wel leuk uit maar zal in praktijk niet echt werken ben ik bang. Heb je het al geprobeerd?

21

Leuk

22

mitsey schreef:

Er staat geen rijsmiddel bij  :think:  Ziet er wel leuk uit maar zal in praktijk niet echt werken ben ik bang. Heb je het al geprobeerd?

Ik maak regelmatig zelf brownies (en gebruik daar nooit een pakje bij) maar in geen van mijn brownie-recepten hoort een rijsmiddel. Brownies horen naar mijn inziens niet echt luchtig te zijn. Ik gebruik wel altijd Amerikaanse recepten.

Maar toevallig heb ik ze gister middag volgens dit recept gemaakt (wil wel weten wat ik weggeef) en wij vonden ze prima gelukt en lekker. Machtig maar wel lekker. En om bewijs mee te leveren hier een foto van de brownies:

http://www.taartig.nl/blog/wp-content/uploads/brownies.png

Groetjes Marieke

Wat een ontzettend leuk idee weer!!! En ze zien er heel smakelijk uit.... jammer dat ik de ingredienten nu niet in huis heb!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

Gebruik je een bakblik van 20x20?

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

25

Leonie de Wit schreef:

Gebruik je een bakblik van 20x20?

hoi Leonie,

Ik heb een bakblik van de ikea gebruikt. Die is 20 bij 25.

Groetjes Marieke