1

Onderwerp: feguurtjes maken met marcenpein of fondant

ik vroeg me iets af in alle boeken of tijdschriften staat als ze iets maken fondant. nu gebruik ik allemaal marsepein ook met het poseren (sorry voor de type fouten) maar nu wou ik jullie mening weten waar gaat het beter mee

fondant
of
marsepein

wat vinden jullie en vooral ervaringen van jullie

kijk naar mijn advertenties op marktplaats http://www.marktplaats.nl/verkopers/12079316.html

2

Re: feguurtjes maken met marcenpein of fondant

Ik boetseer alles met fondant, omdat ik het fijn vind als alles goed uithardt.

Boetseren met marsepein zou ik doen als de boetseersels moeten worden gegeten (b.v. op kindertaarten)

Zelf ben ik eigenlijk ook heel erg benieuwd naar de mening van diegene die boetseert met marsepein, dus ik lees even mee....
Als je iets specifieks wilt weten over boetseren met fondant, dan wil ik je graag helpen! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3 Laatst bewerkt door Lilar (18-09-2011 23:15)

Het ligt er een beetje aan. Zoals Annelies ook aan geeft hou ik er ook rekening mee dat kinderen het graag op willen eten.
Verder kijk ik zelf naar het te boetseren onderwerp. Als het ingewikkeld is gebruik ik liever marsepein. Als dit niet goed gaat kan je het makkelijk over doen.
Bij fondant gebruik ik tylose en dan is het overnieuw doen niet onbeperkt.
Ik ben nog niet echt ervaren met boetseren, maar ik mag toch wel zeggen dat het aardig lukt. Voor mij geldt eigenlijk een beetje: Voor het mooi Fondant (het wordt strakker) en voor het makkelijk Marsepein (je kan hier langer mee knoeien).

Maar ik blijf ook meelezen voor tips  ;)

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

dat er altijd fondant in de boeken staat, komt omdat wij nederlanders met onze marsepeinenfruit met sinterklaas e.d. graag marsepein overal voor gebruiken, maar dat buiten nederland helemaal niet gebruikelijk is. Omdat fondant uithard kun je daar uiteindelijk ook veel meer mee wat betreft je decoratie.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs