1

Onderwerp: Bloempotjes : tot waar vullen met beslag?

Nadat ik door verschillende topics verliefd werd op de bloempotjes heb ik die vormpjes gehaald bij de Xenos.
Morgen wil ik er cupcakes in bakken zodat ik die kan versieren.

Kan iemand me vertellen tot hoe hoog ik de bloempotjes moet vullen zodat ze vol zitten, maar niet overstromen?

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Bloempotjes : tot waar vullen met beslag?

ik had ze dacht ik toch het randje gevuld met cc mix... van de AH :o

3

ik heb ze 2/3 gevuld met mix van funcakes

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!

4

Ik heb ergens dezelfde vraag gelezen en toen zei iemand; 'tot waar het randje begint'.

5

Ik lees even mee want ik heb ze van de week ook gekocht  :)

6

En ik heb ze ook maar nog niet gebruikt.  :o
Dus ik ben ook wel nieuwsgierig.

7

idd tot aan waar het randje begint  ;)
heb er zelf al ervaring mee dat het er anders overloopt maar je kan altijd het teveel eraf snijden  ;)

8

Bedankt voor jullie reacties! :)

Denk dat ik maar gewoon de mix aanmaak voor 24 cc en wat ik overhou van de potjes vul ik gewoon cc papiertjes mee. Ik had al bedacht dat ik voor het stevig staan de potjes in mijn cc-blik kan zetten.

Nog even op het forum gluren en dan vlieg ik richting de keuken.  :Y

9

Bedankt, ik ga er volgende week ook aan beginnen

10

Ja ja, die bloempotjes... het lijkt zo simpel maar dat is toch niet zo.  :nooo

Kennelijk heb ik ze wat te zuunig gevuld, want ze komen niet tot bovenaan, laat staan dat het overstroomt. En misschien was in het CC-blik zetten ook niet zo'n goeie, omdat de warmte dan natuurlijk niet zo makkelijk bij de vormpjes komt. Ze trekken scheef aan de bovenkant en ze barsten ook nog wat open.
Ik vond ze ook wat vettig, maar misschien komt dat omdat ik (zoals op de verpakking stond) de vormpjes wat had ingevet.

Samengevat: de bloempotjes zijn nog niet wat ze moeten zijn, maar met je ogen dicht smaken ze wel goed. ;) Nog maar eens proberen dus.

11

niet in het cc blik zetten dus en voorzichtig met invetten, Ik ga het allemaal noteren  :)

12

nee, ze passen bij mij gewoon op 2 lijnen vann het rooster... succes met de volgede poging ;)

enne ik had er toch een paar te vol gemaakt waardoor ze scheef gingen, daar heb ik het tevele gewoon van afgesneden zodat de top gewoon mooi rond wordt.  O-)

13

Ik ga het binnenkort weer proberen, dan gewoon op het rooster. Mijn vriend had trouwens helemaal geen problemen met het wat ongelukkig uitgevallen model bloempotje. Hap hap hap... weggggg  :9