Onderwerp: Help..Ganache helemaal wit...
Hallo Allemaal...
Hoop dat jullie me kunnen helpen...Heb van de week voor t eerst Ganache gemaakt volgens t recept van Paris Cutler. Had alleen de helf van alles genomen want vond 1,2kg pure chocolade wel een erg duur grapje worden. Ik had aan de helft ook genoeg.
Heb heel netjes haar recept gevold en toen ik mn ganache uit de koelkast haalde wassie keihard geworden. Weer opgewarmd in een pannetje zoals t recept voorschrijft...toen begon het drama..Hij bleef waterig en kon het dus ook niet goed op mn taart smeren. De bovenkant ging wel maar de zijkanten alles gleed er vanaf. Uiteindelijk na veel geklooi toch er op gekregen. Weer in de koelkast gezet om vandaag te gaan bekleden. Maar nu heb ik allemaal witte vlekken op mn taart....Snap er niets van....heb t allemaal volgens recept gedaan en mag toch aannemen dat haar verhaal klopt....
Ook nog even verder op inet gezocht en daar stond dat je de ganache met een mixer moet kloppen om er een soort choco mouse van te maken, maar in dat boek van Culter staat juist dat je t niet met een mixer moet kloppen....???...Help....