Onderwerp: met jullie wil ik mijn eerste bruidstaart delen

Eindelijk kreeg ook ik een echte bruidstaart opracht. De proeverij en alles vond ik wel spannend en gelukkig was de bruid en moeder bij de preoverij al helemaal blij van mijn taarten geworden. Ik was wel heel zeneuwachtig en gisteren bij het afmaken van de taart zag ik overal nog dingetjes die wel beter konden.
Ik wil ze wel met jullie delen en  hoor graag ook critic voor de volgende keer. Kan alleen maar van leren! Alvast bedankt voor evt reacties. Groetjes Claudine

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/308295_2370733036937_1508825736_32643323_1064573943_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/296076_2370734236967_1508825736_32643325_1428112766_n.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/294730_2370734556975_1508825736_32643326_957012273_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/317318_2370734676978_1508825736_32643327_574113939_n.jpg

2

Re: met jullie wil ik mijn eerste bruidstaart delen

knap gedaan zo ,je eerste bruidstaart  :thumb:
taartgroetjes Carla

3 Laatst bewerkt door Esmaatje (17-09-2011 16:15)

Ik vind hem heel mooi! Je rozen vind ik er ook uitspringen in positieve zin.
Het lijkt alleen een beetje minder precies met de pareltjes, hier en daar niet helemaal "op schema" zeg maar. Of was dat de bedoeling?

Maar goed, ik doe het je niet na voorlopig (en mogelijk nooit  ;) )

Esmaatje schreef:

Ik vind hem heel mooi! Je rozen vind ik er ook uitspringen in positieve zin.
Het lijkt alleen een beetje minder precies met de pareltjes, hier en daar niet helemaal "op schema" zeg maar. Of was dat de bedoeling?

Maar goed, ik doe het je niet na voorlopig (en mogelijk nooit  ;) )

Ja die pareltjes kunnen we meer op schema, ik heb zo een beetje naar gevoel op gedaan.Je zal ze met zo'n rooster op kunnen doen, maar dan krijg je bijna zo' kusseneffect. Ze hebben ook een iets andere kleur/ glans maar zijn wel chocpareltjes, dat wilde het bruidspaar:)

5

De taart en de rozen zijn prachtig en het lint is ook mooi bijpassend bij het schildje.
Vind alleen die ene roos op de 2e taart van onderen een beetje raar zitten zo op de zijkant van de taart.

6

ik vind je taart goed gemaakt, strak bekleed en mooie kleuren.

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat de taart echt een voorkant heeft waar alle rozen naar toe gericht zijn. Ik zou de rozen wat natuurlijker aanbrengen in plaats van op de zijkant plakken. De 2e foto die iets van de zijkant is genomen zie je dat de grote roos op de 2e laag er van de zijkant wat vreemd uit ziet, ik vermoed dat dat met de andere rozen ook zo is. Dat kun je voorkomen door bijvoorbeeld 3 rozen met de 'kontjes' tegen elkaar te leggen en zo 'toefjes' te maken. Dit zou ook bovenop leuk staan.

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

7

De pareltjes hebben idd. een mooie vorm (zag het op een detailfoto), veel natuurlijker dan die ronde.

riette schreef:

De taart en de rozen zijn prachtig en het lint is ook mooi bijpassend bij het schildje.
Vind alleen die ene roos op de 2e taart van onderen een beetje raar zitten zo op de zijkant van de taart.

Ja klopt, maar ik had bij de oppbouw de taart een beetje beschadigt met de wilton taartoptiller, dus de roos moest dat verdecken:)
Ik snap wel wat je bedoelt. Volgende keer wat natuurlijker broperen te lijken

lizzl schreef:

ik vind je taart goed gemaakt, strak bekleed en mooie kleuren.

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat de taart echt een voorkant heeft waar alle rozen naar toe gericht zijn. Ik zou de rozen wat natuurlijker aanbrengen in plaats van op de zijkant plakken. De 2e foto die iets van de zijkant is genomen zie je dat de grote roos op de 2e laag er van de zijkant wat vreemd uit ziet, ik vermoed dat dat met de andere rozen ook zo is. Dat kun je voorkomen door bijvoorbeeld 3 rozen met de 'kontjes' tegen elkaar te leggen en zo 'toefjes' te maken. Dit zou ook bovenop leuk staan.

Goed idee, ik snap wat je bedoelt. De ene roos moest wat verdecken wat mis ging bij de opbuw met de wiltontaart optiller.
Ik heb er wel veel leermomenten gehad! groetjes

10

ik vind hm super!! gefeliciteerd met je bruidstaart!!!

11

Hij is mooi geworden,de roos viel mij ook al op.
Maar had al gelezen waarvoor je het hebt gedaan ;)

12

Ik vind 'm erg mooi geworden,wat mij opvalt is de ruimte tussen de 2e en de 3e laag. Jammer dat deze zo duidelijk te zien is, terwijl de overige lagen mooi aansluiten. Ik denk dat de taart in 2 gedeeltes moest worden vervoerd? Misschien de volgende keer dan deze overgang afwerken op de locatie? Verder natuurlijk de opmerkingen die hierboven zijn genoemd, maar ik moet zeggen, dat mij dat niet zo opgevallen is, totdat het hierboven genoemd werd, en dan ga je terugkijken, en dan zie je deze dingen. Maar zoals gezegd, een prachtige taart, en ik zou het je niet na kunnen doen.