Onderwerp: kan regenboog cake ook zo?
ik wil regenboog cake maken maar zover ik weet moet ik dan alle kleuren cake apart van elkaar bakken en dan stapelen, nu kwam ik dit tegen, kan dit ook?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kan regenboog cake ook zo?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik wil regenboog cake maken maar zover ik weet moet ik dan alle kleuren cake apart van elkaar bakken en dan stapelen, nu kwam ik dit tegen, kan dit ook?
Natuurlijk kan het ook op deze manier, maar hierbij gaan de kleuren vaak wel door elkaar heen lopen en krijg je niet echt een 'regenboog-laagjes' effect.
Ja, je krijgt dan alleen niet rechte "strepen" natuurlijk, maar meer een marmereffect.
Dit is een link naar hoe je de aparte lagen maakt:
www.allbetzoff.blogspot.com/2010/06/six-layer-rainbow-cake.html
Zo heb ik het laatst ook gedaan.
Gevuld met witte of bijna witte vulling.
Bekleedt met witte fondant en verder niet zoveel kleurtjes.
Was bij het aansnijden wel grappig.
De eerste keer was de biscuit mislukt omdat ik veel te veel kleurstof had gebruikt, in de bakjes leek het wel leuk maar het kleurde met bakken nog bij, dus het was veel te donker geworden.
oke, bedankt, laagjes zijn toch leuker denk ik. maar niet te veel kleurstof dus??!!
ik heb kleurstofpotjes van wilton "icing colors"
kan dat gewoon daarmee?
en hoelang zou ik de laagjes moeten bakken, is dat de baktijd door 6 delen als ik 6 laagjes zou doen?
ik heb kleurstofpotjes van wilton "icing colors"
Daar heb ik het ook mee gedaan
en hoelang zou ik de laagjes moeten bakken, is dat de baktijd door 6 delen als ik 6 laagjes zou doen?
Ik heb een en ander uitgeprobeerd qua hoeveelheid beslag en baktijd.
Voor een 20x30 bakvorm gebruikte ik uiteindelijk 280 gram gemaakt beslag en bakte dit 18 minuten op 175 graden.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kan regenboog cake ook zo?