1

Onderwerp: Nog nooit zo slecht geslapen!

Als je geen zin hebt in het lange verhaal, scroll dan rustig verder naar de foto.  ;)

Gisteravond na een informatieavond op school (ik ben juf) de bruidstaart voor de zus van een collega afgemaakt. Ik hoefde alleen nog maar te stapelen, de randjes en de rozen vast te prikken.

Het is mijn eerste bruidstaart en ik durfde het aan omdat ik de zus van de bruid ken en de bruid wel eens had ontmoet.
Het bruidspaar had ook geen gekke wensen en vonden al mijn ideeën wel goed.

Aan de ene kant heel fijn, maar aan de andere kant...zullen ze de taart wel mooi vinden?? :think:

Dus al met al, gisteravond om elf uur dook ik mijn bedje in en ging al wat onrustig slapen. Stel je voor dat...

- de taart morgen ingestort is.
Kan niet, heb houten dowels gebruikt en cakeboards en het is nog nooit gebeurd.

- dat ik met de taart van de trap af val.

- dat de vulling niet meer goed is.
Heb verse producten gebruikt net als anders dus kan eigenlijk niet fout gaan.

- met het bezorgen de taart gaat schuiven en ik een noodreparatie moet uitvoeren.

Al met al heb ik dus weinig geslapen. Moest vanochtend ook nog werken, dus nakijkwerk in de tas gepropt. Gauw naar huis gefietst waar manlief al op mij wachtte om de taart te bezorgen. (lief he, dat hij wel meewilde, ik durfde eigenlijk niet zo goed. Veel te gespannen)

Taart afgeleverd bij het restaurant, waar op dat moment in een andere zaal de plechtigheid bezig was. Ik zag de mensen zelfs zitten door het raam.
De gastheer was dolblij dat ik er was, over 20 min. zouden ze de taart gaan aansnijden. Ik heb zelf de taart uitgepakt, uitgelegd hoe ze de taart het beste konden snijden en ben met knikkende knieën weggegaan.

Na een uur kreeg ik een smsje van mijn collega: Het was heerlijk. Iedereen vond hem prachtig! Dus compliment!

Pff, een pak van mijn hart!

Hier dan eindelijk de taart!!

http://94.100.124.162/1408800001-1408850000/1408829601-1408829700/1408829633_5_Kbd6.jpeg

De achterkant
http://94.100.120.154/1408800001-1408850000/1408829501-1408829600/1408829548_5_7hgR.jpeg

En de bovenkant
http://94.100.122.200/1408800001-1408850000/1408829601-1408829700/1408829606_5_LgoO.jpeg

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

2

Re: Nog nooit zo slecht geslapen!

mooi! Wat een stres zo'n bruidstaart! Maar in ieder geval heel goed geslaagd!! :thumb:

heerlijke taartgroetjes van Brenda

Ik vind hem helemaal geweldig de kleurencombi mooi hoor!

Groetjes P@trici@

4

Ik snap zeker alle stress, maar achteraf gezien niet nodig want wat heb jij een geweldige taart gemaakt.  :Y
Ik vind ook de witte decoratie op de witte achtergrond erg sjiek staan. Toppertje  :thumb:

5

Super mooi gedaan zeg. Je heb ook onwijze mooie roosjes gemaakt.
Als je gewoon vaker een bruidstaart maakt, dan wordt de stress vast een stuk minder hi hi

Het is toch een fondant taart? Heb je hem een avond ervoor gewoon in de koelkast gezet (in een doos) en blijft dat dan goed?
Ik vind het nog te gevaarlijk om een taart eerder te maken, bezorgd ook een hoop stress. Ik ben bang dat de versiersels naar beneden zakken en dan vlekken veroorzaken.
Ik vind je taart er prachtig uitzien!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

7

Ziet er goed uit.
Leuk dat ze zo snel een sms-je stuurden.

8

Wat een stress kan zo'n bruidstaart geven! En 's nachts ga je je van alles in je hoofd halen. Maar het was niet nodig geweest, je hebt een hele mooie stapel gemaakt! :thumb:

9

Prachtige bruidstaart!  :thumb:  :thumb:  :Y

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

10

Prachtige taart hoor, fijn dat je collega zo snel een sms'je stuurde om je gerust te stellen. Zenuwen waren voor niets (maar helemaal herkenbaar!), je hebt het supermooi gedaan !!!

Groetjes, Conny

11

Wat een leuke reacties!! Dames bedankt voor jullie lieve woorden.

12 Laatst bewerkt door Nicolet (17-09-2011 12:02)

modernmum67 schreef:

Ik snap zeker alle stress, maar achteraf gezien niet nodig want wat heb jij een geweldige taart gemaakt.  :Y
Ik vind ook de witte decoratie op de witte achtergrond erg sjiek staan. Toppertje  :thumb:

Bedankt!!

13

zoethoudertje schreef:

Het is toch een fondant taart? Heb je hem een avond ervoor gewoon in de koelkast gezet (in een doos) en blijft dat dan goed?
Ik vind het nog te gevaarlijk om een taart eerder te maken, bezorgd ook een hoop stress. Ik ben bang dat de versiersels naar beneden zakken en dan vlekken veroorzaken.
Ik vind je taart er prachtig uitzien!

Ik maak bijna altijd fondant taarten en die zet ik inderdaad in de koelkast. In een kartonnen doos. Vanwege de vullingen, moeten ze ook vaak in de koelkast.

Over het algemeen wordt de fondant hard. Alleen als er onweer in de lucht hangt, gaat het vreselijk plakken als het maar even uit de koelkast staat.

14

'k zou zo weer met m'n hubbie willen trouwen, hoor!!
Super mooi gedaan en voor straks....lekker slapen ;)

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

Vind m echt enorm mooi!!!!