1

Onderwerp: tips gevraagd voor workshop

Ik ga binnenkort een workshop geven voor 25 mensen op locatie. Ik heb al wel eerder workshops gegeven maar dan bij mij thuis en niet voor zoveel mensen. Spannend dus...
Het komt vast wel goed hoor, maar ik dacht, ik ga toch es vragen of jullie nog ideeën voor me hebben.

Waar moet ik aan denken?
Hebben jullie tips voor mij?
Wat mag ik niet vergeten?

2

Re: tips gevraagd voor workshop

Misschien een of twee taartvriendinnetjes meenemen die je kunnen helpen?  :think:

Ik weet hoeveel ik zelf vraag tijdens een workshop en als maar de helft van de groep zo is als ik dan ben je in no-time gek. ;)

Met zo'n grote groep ga je denk ik een basis taartje maken?
Misschien is het idee om de belangrijkste stappen kort en bondig te beschrijven. En daar printjes (al dan niet in een plastic hoesje) van te maken. Dan kunnen mensen bepaalde dingen even teruglezen en hoeven ze niet gelijk te vragen. Vaak wil je alleen even bevestiging van iets dat je wel weet, maar waar je even over twijfelt.
Daarbij is het ook leuk voor thuis, als ze het later zelf nog eens willen proberen.

~ Never waste a good crisis... ~

3

Misschien als tip, twee mensen 1 taart laten maken....natuurlijk dit van tevoren overleggen, en de prijs van de workshop erop aanpassen...

Succes!

Miruna's Cakes te Helmond

Mijn man had ook al het idee om mensen samen 1 taartje te laten maken maar ik denk zelf dat het leuker is dat iedereen met een eigen taart naar huis gaat. ik wil dus wel iedereen een eigen taart laten maken.

Een soort van how-to is een goed idee!
Ik moet van de week een taart voor mijn nichtje maken , dan ga ik daar foto's van maken.

Verder iemand nog tips?
Ik zit te denken om groepjes van 4 of 5 te maken aan 1 tafel en niet de tafels in zo'n hoefijzer vorm te zetten. Dan kunnen ze de materialen delen. Al ben ik dan wel bang dat het zo'n kippenhok gaat worden.

5

Misschien een boltaartje doen? Is makkelijker te bekleden voor beginners.

6 Laatst bewerkt door Carien (19-09-2011 08:14)

heb m'n 1e ws gedaan met 14 mensen; errug gezellig :Y èn met mooie resultaten :)
heb toen de groep in 2en gedeeld; 1 groep ging onderbord inpakken in papier en folie en fondant/marsepein kleuren (dat kunnen ze na even uitleg allemaal zelf ;) ), met de andere groep gaan snijden en vullen (20cm taart). Bekleden laten zien voor allemaal tegelijk. De ene groep toen snijden en vullen, terwijl de andere ging bekleden.
Mensen vragen ook aan elkaar en ja, ze moesten soms effe wachten, maar dat snapt iedereen wel :Y

Jij hebt nu 2x zoveel mensen, zou er idd toch iemand bij proberen te krijgen, is wel errug veel :think:  :s

Denk vooral ook aan de voorbereiding, waar laat je 24 taarten? (mijn vriezer vond die 15 taarten al errug veel :s  ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl