1

Onderwerp: decoreren met gesmolten chocola???

Hoi allemaal,

Ik ben Niki en nieuw hier....Ik ga vrijdag mijn eerste taart maken en bekleden met fondant. Ik heb mijn zinnen gezet op een taart met een voetbalveld erop. Vandaag de groene fondant gekocht en de botercreme. Nu heb ik een vraagje, kan ik de lijnen op het voetbalveld ook maken met gesmolten witte chocola en dan in een spuitzak? Ik heb ook de lijmstiften gezien van dr. Oetker maar die zijn met 4 kleuren verpakt en ik heb alleen de witte nodig....en dan is waarschijnlijk 1 tube wit niet voldoende. En nu dacht ik dat het misschien ook zou lukken met gesmolten witte chocola(ook erg lekker natuurlijk...!)
Heeft iemand hier tips of advies over?

Alvast bedankt!!

2

Re: decoreren met gesmolten chocola???

Je kan met chocola werken maar het wordt weer heel snel heel hard. Dus dan moet je wel vlug zijn.

Maar je kan ook Royal Icing maken (even links bij de recepten kijken) en daarmee decoreren.

Succes!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Dit kan zeker wel alleen is het wel een gesmeer en een werk om die lijnen dan strak te krijgen. Waarom doe je dit niet met wat witte fondant. Slierten draaien en die op je taart vastmaken.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

Ik zie eiwitpoeder of gepasteuriseerd eiwit....kun je dat laatste ook zelf maken van eiwit???

Ik zit een beetje met het probleem dat ik niet de beschikking over een auto heb en dus afhankelijk ben van wat er hier in het dorp te krijgen is....en dat is helaas niet zo heel veel :(
Vanmorgen kon ik met iemand meerijden voor de fondant te halen e.d. en ik heb dus alleen de groene fondant meegenomen....
Hier in het dorp kan ik wel de kleurstiften van dr.oetker krijgen, maar voor de rest hebben ze eigenlijk weinig...
dus ik dacht slim te zijn en witte chocolade te gebruiken...

Bedankt voor jullie reacties, ben ik erg blij mee!

Dus tips over de royal Icing of andere tips om wit te kunnen decoreren zijn erg welkom!

5

Je kunt ook bestellen bij diverse webwinkels (onder andere bij De Leukste Taarten Shop ;) ) en die brengen het thuis.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

Nou chocolade is geen slecht idee hoor maar het wordt gewoon snel hard. Anders probeer je het toch gewoon? Moet je misschien wel tussen de chocola even verwarmen zodat het weer wat zachter wordt.

En voor Royal Icing gebruik ik altijd eiwitpoeder. Je kan ook zelf glazuur maken met poedersuiker en water, maar weet niet echt of dat werkt voor op de taart.

Woont er niet een andere taartenmaakster (met webshop?) bij je in de buurt voor spulletjes?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

7

Het is gelukt!! Het ging helemaal goed, eigenlijk makkelijk zelfs!

Ik wilde eigenlijk een foto plaatsen hierbij maar ik kom er niet uit hoe???

kan iemand me helpen?

Je moet je foto's eerst in bv. mijnalbum.nl plaatsen. En dan kan je de link hier plaatsen tussen [img]hier moet dan de link van je foto komen te staan[/img] hoop dat je het begrijpt.

Bakken is mijn passie!!!

9 Laatst bewerkt door Niki76 (16-09-2011 10:13)

http://www.mijnalbum.nl/Album=OFZOGMXM

10

nou volgens mij is het gelukt.... :)

11

Ik zal hem even zichtbaar plaatsen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LKKDSEZA-D.jpg

Dit kun je doen door in de linker kolom te klikken op 'link naar foto/album'. Daar kun je dan de optie 'foto op website of blog' aanklikken en dan komt er onderaan de pagina een link te staan die je hier op het forum kunt plaatsen.
Succes!
En het ziet er prima uit zo! Mooi hoor die eerste taart.  :thumb:

Ps. je kunt je taarten altijd showen in de taartenparade!  ;)

Dat is toch een TAART waard!