1 Laatst bewerkt door elise858 (15-09-2011 12:56)

Onderwerp: Help mijn vriezer is ontdooit

Hallo allemaal
Afgelopen weekend is mijn vriezer stuk gegaan en alles erin was al aan het ontdooien. Dus heb ik het gauw in de koelkast gezet het weekend.
Nu had ik er net 2 weekjes verse botercreme inzitten...
Hoe lang kan ik dat bewaren nu het ontdooit is in de koelkast?
Ik kan alleen maar op het forum vinden hoe lang je het in de vriezer of koelkast kan bewaren..
Maar wat als het ontdooit is...
Hoop snel een reactie te krijgen, ik moet vandaag taart maken en anders moet ik weer nieuwe maken
Groetjes Elise

2

Re: Help mijn vriezer is ontdooit

ik zou het max. 1 beweek na ontdooien gebruiken. (dwz. dan moet het ook binnen die week opgegeten worden)

En wellicht kan je met je schade iets met de verzekering? Je moet waarschijnlijk toch veel spullen weggooien.

3

Is het bc 1:1 of van de mix?
Als het 1:1 is lijkt het me in elk geval geen probleem om het vandaag te gebruiken (ga er vanuit dat het dan wel in een afgesloten bakje of zakje zit). De mix zou ik even goed bekijken en proeven. Maar als het in de koelkast is ontdooit en daar niet meer uit is geweest zou het denk ik nog wel goed moeten zijn.

Zoals Esther al zegt, dan moet de taart wel binnenkort gegeten worden en niet weer in de diepvries. ;)

~ Never waste a good crisis... ~

4

Het is de mix van funcakes. Afgelopen vrijdag ontdooit. Morgen een taart klaar die gelijk opgegeten wordt (wordt morgen aangesneden hij is niet voor mezelf)
Wat zouden jullie doen? Hij smaakt nog goed...

5

Als ie nog goed smaakt dan zou ik hem er gewoon in doen.

~ Never waste a good crisis... ~