1

Onderwerp: Gedecoreerde taart met lint invriezen?

Hoi hoi,

ik wil graag een taart in gaan vriezen met rozen en een smal lint om de onderkant, maar vroeg me af of dit mogelijk is. Blijven de rozen in vorm en word het lint geen plak rommeltje met evt. zweten?

Ik hoor het graag  :Y

Gr Kelly

2 Laatst bewerkt door Leef! (09-09-2011 15:39)

Re: Gedecoreerde taart met lint invriezen?

Ik heb het nog nooit uitgeprobeerd maar decoratie zoals rozen kun je volgens mij beter niet mee invriezen.

Ik heb begrepen dat wanneer je het weer uit de vriezer haalt de deco's kunnen instorten doordat ze zacht worden door het extra vocht (condens).

Maar misschien heeft iemand anders er echt ervaring mee.

Enne lint als in echt lint of van fondant/marsepein?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Leef! schreef:

Ik heb het nog nooit uitgeprobeerd maar decoratie zoals rozen kun je volgens mij beter niet mee invriezen.

Ik heb begrepen dat wanneer je het weer uit de vriezer haalt de deco's kunnen instorten doordat ze zacht worden door het extra vocht (condens).

Maar misschien heeft iemand anders er echt ervaring mee.

Enne lint als in echt lint of van fondant/marsepein?

Daar ben ik dus ook bang voor.

Nee echt lint
http://www.girlscene.nl/images/library/articles/images01/girlscene/Afb028.jpgZoiets, dat paarse.

Gr Kelly

4

Misschien heb je hier iets aan?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=137877

En lint lijkt me wel dat het kan..

Don't just dream your life, but live your dreams too!

5

Leef! schreef:

Misschien heb je hier iets aan?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=137877

En lint lijkt me wel dat het kan..

Dat is inderdaad handig, maar het gaat me in dit geval echt om de decoratie.

Gr Kelly

6

Ik zou het lint niet invriezen. Heb er geen persoonlijke ervaring mee. Maar als taart ontdooit kan hij iets gaan zweten. En dan is de kans wel heel erg groot dat je door het condens vlekken krijgt op je lint.

7

Dat is waar... En roosjes en cijfers van fondant?? Blijft dat heel of gaat dat inzakken?

Gr Kelly

8

Kelly1610 schreef:

Dat is waar... En roosjes en cijfers van fondant?? Blijft dat heel of gaat dat inzakken?

Gr Kelly

Iemand??  :nooo

En (royal) icing op de taart (stipjes/streepjes, kan je dat gewoon probleemloos invriezen?

Gr Kelly

9

Cijfers en roosjes mee invriezen kan wel...........met een risico dat door de ontdooicondens ze weer inzakken.......

Royal icing als decoratie invriezen heb ik geen goede ervaring mee, het liet los en brak tijdens en na het ontdooien.

10

Karin09 schreef:

Royal icing als decoratie invriezen heb ik geen goede ervaring mee, het liet los en brak tijdens en na het ontdooien.

Oh! Daar was ik al bang voor... helaas.. dan word het fondant balletjes rollen :P
Bedankt voor je reactie!

Gr Kelly

11

Ik heb een keer een donkerblauwe taart met een roze lint eromheen gemaakt. Toen de blauwe taart begon te zweten, ging de blauwe kleur dwars door het lint heen. Dat was niet zo'n succes dus.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

12

Ik lees hier wel eens berichten over het invriezen van een volledig gedecoreerde taart, maar heb er zelf geen ervaring mee.
Ik durf het niet aan  :nooo De kans dat er door condens dingen verpest raken is mij te groot.

Ik zou dan het lint en de rozen pas plaatsen na het ontdooien.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

13

Ik zou de taart zonder de decoratie invriezen, de decoratie al wel maken en wegleggen. Deze kun je dan zo op de ontdooide taart leggen. Weet je zeker dat het goed gaat en kost het weinig tijd op het laatste moment.