1

Onderwerp: Te hoog????

Ik heb 6 verschillende lagen (kleuren) biscuit (30x20) gebakken voor een regenboogtaart.
Was nog een heel gepuzzel om de juiste hoeveelheid beslag en baktijd te vinden, maar voila.
Als ik ze nu stapel zijn is het echter al ca. 12 cm hoog, zonder vulling dus. Nu had ik wel bedacht gewoon een "smeerlaag" tussen de lagen te doen en niet de gebruikelijke hoeveelheid vulling, maar al met al lijkt het me wel een erg hoge taart worden.
De lagen doorsnijden is denk ik niet te doen zonder ze stuk te maken.
Wat denken jullie, kan het wel of toch proberen te halveren?

Re: Te hoog????

ik zou persoonlijk het risico van het kapot maken willen vermijden en tussen de lagen biscuit een (gewone of smeer-) laag vulling doen.
Succes!

3

Kun je er niet 2 taarten van maken? Ik weet niet hoe hoog je lagen afzonderlijk zijn, maar als je ze doormidden kunt snijden en dan stapelt met een dunne laag vulling kom je toch al snel op 8-10 cm...en dat is een stuk beter te snijden

4 Laatst bewerkt door fruitcake (14-09-2011 17:36)

djehr schreef:

Kun je er niet 2 taarten van maken? Ik weet niet hoe hoog je lagen afzonderlijk zijn, maar als je ze doormidden kunt snijden en dan stapelt met een dunne laag vulling kom je toch al snel op 8-10 cm...en dat is een stuk beter te snijden

Voor twee taarten is het weer vrij laag. De lagen zijn ca. 2 cm per stuk. En dan gaat het regenboogeffect ook weg. Dacht misschien twee kleuren weg te halen, maar ja, dat is dan ook zonde van het effect.

Ik heb even gegoogled op regenboogcake en dat zijn toch ook wel hoge taarten...Maar het lijkt me inderdaad zo onhandig snijden....

5

Is er toevallig  iemand die zelf zo'n regenboogtaart heeft gemaakt en ook zo hoog uit kwam?

En vulling kleuren in de kleuren van de regenboog??

7

Ik heb ze toch gestapeld met een dunne laag bcm en jam er tussen.
Het is een hoge taart, maar het zij dan maar zo....