Onderwerp: toefjes..?
Ik zie geregeld CC's voorbij komen met (gekleurde) toefjes.
Waar maak je deze van?
(Ik ben niet zo dol op botercreme... kan het alleen daarmee?)
En hoe krijg je de mooie kleur? Ik heb "icing color", kan het daarmee?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » toefjes..?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik zie geregeld CC's voorbij komen met (gekleurde) toefjes.
Waar maak je deze van?
(Ik ben niet zo dol op botercreme... kan het alleen daarmee?)
En hoe krijg je de mooie kleur? Ik heb "icing color", kan het daarmee?
De toefjes worden inderdaad vaak met botercrème gemaakt.
Maar je kunt bijvoorbeeld ook roomkaas gebruiken zoals in dit recept:
Roomkaascrème (voor 12 cupcakes)
300 gram poedersuiker
50 gram roomboter
125 gram roomkaas (bijvoorbeeld MonChou)
Doe de poedersuiker en de boter in de mengkom van de mixer en klop op de middelste stand tot alles goed is vermengd. Voeg de roomkaas in 1 keer toe en mix totdat alles goed vermengd is. Zet de mixer wat hoger en mix nog zeker 5 minuten totdat de crème licht en luchtig is. Klop niet te lang omdat de crème dan dunner wordt.
Botercreme van de mix is al een stuk lekkerder en je kunt daar smaakjes aan toevoegen, smaakt erg lekker en je proeft niet dat het botercreme is.
Ik maak vaak champagnecréme. Dan vervang ik het water van de mix door witte Canei
bedankt voor de tips.
Champagne klinkt heerlijk, maar het is voor de traktaties van mijn zoon die 5 wordt... lijkt me geen goed plan
Nog meer tips?
Ik dacht aan iets met chocola ofzo
En de kleur, hoe maak ik die?
chocolade met slagroom smelten en een beetje boter erbij(90ml slagroom, 125 gram chocolade en 20 gr boter). Dat laten afkoelen waardoor het weer dikker wordt en je kunt er toefjes mee spuiten!
chocolade met slagroom smelten
Dat is ganache...als je even de zoekfunctie gebruikt vind je vanzelf recepten en tips. Ganache is machtig maar wel superlekker!
Heb vandaag net voor het eerst ganache gemaakt, na afkoelen opkloppen als slagroom voor mooie toef ; heerlijk en staat leuk!
thanx, dat zocht ik!
Dat is ganache...als je even de zoekfunctie gebruikt vind je vanzelf recepten en tips. Ganache is machtig maar wel superlekker!
Wat grappig! Ik was weer op zoek naar hoe je ganache maakt.... Maar dat wist ik dus eigenlijk al!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » toefjes..?