1

Onderwerp: vullingen bewaren

Hoihoi!

Heb weer even een vraagje.
Ben lastig,ik weet het... :s

Ik ga morgen de bisquits bakken voor 2 taartjes die ik vrijdag wil gaan vullen en decoreren. (taartjes zijn voor zaterdag)
Nu wilde ik morgen ook al de vullingen klaarmaken.
Nu is mijn vraag of ik die allemaal gewoon in de ijskast kan bewaren tot vrijdag of dat ze dan te stijf zijn als ik ze vrijdag wil gebruiken.
Of kan ik ze dan gewoon even met een garde of mixer opkloppen?

Het gaat om de volgende vullingen:

~ hemelse modder
~ nogavulling
~ witte chocolade ganache
~ botercreme op basis van witte ganache

Alsvast bedankt voor het breken van jullie hersenen om mijn vraag te beantwoorden. :lol:

groetjes yvon

2

Re: vullingen bewaren

Niemand die mij kan helpen?
Snik...

groetjes yvon

3

Yvonne...........heb je al gezocht?
'Officieel" mag je je eigen topic pas na 24 uur uppen........zie de regels..........hoop dat iemand het antwoord voor je heeft (heb zelf even geen tijd om de zoekfunctie erop na te slaan  :cool: )

4

Karin09 schreef:

'Officieel" mag je je eigen topic pas na 24 uur uppen........zie de regels..........hoop dat iemand het antwoord voor je heeft (heb zelf even geen tijd om de zoekfunctie erop na te slaan  :cool: )

Oeps,sorry,dat wist ik niet. :o
Zal het niet meer doen.

groetjes yvon

5

"yvonne 72" schreef:
Karin09 schreef:

Zal het niet meer doen.

:lol: thank you  :Y

Blijft mijn vraag staan: heb je de zoekfunctie al een opdonder gegeven?

6

Karin09 schreef:
"yvonne 72" schreef:
Karin09 schreef:

Zal het niet meer doen.

:lol: thank you  :Y

Blijft mijn vraag staan: heb je de zoekfunctie al een opdonder gegeven?

ben er nu mee bezig.(het zweet staat op mn voorhoofd  :lol: )

groetjes yvon

7

Ik heb gekeken,maar nergens staat of je de vulling de dag erna gewoon op kunt kloppen.
Ik heb wel in al mijn vullingen slagroom zitten,dus moet het wel kunnen lijkt mij.
Ben alleen bang dat de vulling dan waterig gaat worden of gaat schiften,vandaar mijn vragen.
En er stond ook dat je botercreme een paar uur van te voren uit de koelkast moet halen en hem daarna gewoon nog door kan mixen,maar ik heb de botercreme op basis van ganache en daar zit dus slagroom in. :s
En slagroom moet weer in de koelkast bewaard worden.... :s
zucht...help...alsjeblieft... :s  :s

groetjes yvon