1

Onderwerp: dunne biscuit mix

Ik heb nu een biscuit in de oven staan maar vind het zo dun!
Het is echt heel erg geel van de eieren en ook heel erg waterig terwijl ik als ik andere vormen gebruik het veel dikker vind.

Iemand een idee hoe dit kan of wat ik fout gedaan heb?

Nu ik ben geboren, kan ik papa ook gaan storen

2

Re: dunne biscuit mix

Misschien iets langer moeten mengen.
Ik laat mn keukenmachine meestal 10 minuten draaien.
Dan wordt het beslag wit en veel dikker.
Ik vind het een beetje op softijs lijken dan.

groetjes yvon

3

Ja precies, ik heb nu 7 min gemixt.

Maar je gebruikt toch gewoon hele eieren dus eiwit en eigeel? ( wat kun je ineens aan jezelf gaan twijfelen zeg!)

Als ik dan hier de tabellen lees dan staat er geloof 150 gram ei ( dat is bij mij al 1 ei uit zijn huisje terwijl ik dan ergens anders lees dat je 4 eieren erin moet doen ( 20 cm ronde vorm)..dat is dan toch veeeel te veel eieren?

4

Heb jij reuzeneieren dan??  :lol:
Normaal weegt 1 ei +/- 50 gram.(maatje M)
Ik heb normaal eieren maatje L,dus heb ik eigenlijk altijd een paar gram ei teveel.
Maar die doe ik gewoon in de bisquit hoor.
Daar wordt ie volgens mij nog luchtiger van.
Ben je de mix niet vergeten erbij te doen dan? :lol:
Wil toch wel weten wat uiteindelijk de oorzaak van jouw waterige bisquit is.... :think:

groetjes yvon

5

Hahahaha ik durf het haast niet te zeggen maar mijn electronische weegschaal stond niet goed  :o  ( ben niet blond hoor  :P )

Het is nu goed en de mix was dus veeeeeel te weinig ( wat ik al vreemd vond maar was tijdje terug dat ik een taart gemaakt had)
Nu de juiste hoeveelheid en de mix is mooi van kleur en wat dikker en staat nu in de oven.

Vind het wel lastig met gasovenstanden op welke en hoelang, heb daar een topic over geopend.

6 Laatst bewerkt door "yvonne 72" (14-09-2011 14:09)

hahaha  :lol:  :lol:  :lol:
Was dus toch nog niet zo'n gekke optie van mij mbt de mix.
Ik heb zelf een combimagnetron.
Vaak moet ik bv (noem maar even iets) iets op 160 graden bakken.
De temperaturen die ik in kan stellen op mijn magnetron zijn: 90-125-150-175-200-225 en 250 graden.
Dus geen 160.
Wat doe je dan?
Bakken op 150 graden en dan wat langer  laten bakken of op 175 graden en dan iets korter.
Af en toe ren ik hier gillend door het huis hoor.( ja dat ben ik,dat irritante geluid wat je af en toe hoort.  :lol:  :lol: )
Dus ik weet precies hoe je je voelt.
Misschien kunnen we samen een discussiegroepje gaan oprichten. :D  :lol:

groetjes yvon

7

Oh vreselijk he die standen enzo...en waarom bedenken ze dan niet het aantal graden zoals een combi of oven is ingesteld.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan haha!

Nu is de wekker al 2 keer afgegaan en nog niet gaar, wordt vast weer zo,n vieze droge biscuit   :nooo  :nooo

8

nee,je zegt het verkeerd.
het moet zijn : waarom makkelijk als het ook moeilijk kan. :lol:  :lol:  :lol:
dat geldt voor ons iid wel,hahaha :D

groetjes yvon