1 Laatst bewerkt door mickjuulmae (12-09-2011 19:09)

Onderwerp: Bloed, zweet en..

FRUSTRATIES! Sjonge jonge deze taart smolt letterlijk onder mijn handen weg  :s  Dochterlief vierde afgelopen zaterdag haar kinderfeestje en opnieuw wilde ik eens leuk uitpakken.
Maar zoals meer van jullie, het ging niet! Op het laatste moment besloten 3 lagen te maken (niet slim nee..) en de hartvorm van cake te maken. Ik ga echt een mooie bakpan in hartvorm aanschaffen want die silliconenvorm is niet je van het.
Ook niet slim om de cake op de taart te zetten maar goed flink gestut. Bovenste taartje is een dummie.
Alles bleef slap ondanks de tylose. Kroontje ook nog even in de oven gehad maar hij bleef slap. De bloemen werden zacht en de strik zakte in. De taart is geinspikt op de taarten van Marjolein van Zoete kunst maar ik doe haar geen eer aan  :lol: 
De ideeen zijn leuk maar nu mijn uitwerking nog!

Taart gevuld met frambozenmousse en jam en de cake is appelcake met kaneel.

http://i51.tinypic.com/68cwo8.jpg

Bedankt voor het kijken!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

2

Re: Bloed, zweet en..

maar wel lekkerrrrr :9  :Y  ;)

een heel leuk ontwerp  :thumb: en een prima uitvoering :Y , zeker gezien het weer  :grr:
(al zou ik de ondertaart groter hebben gemaakt (of het hart kleiner ;) )

gelukkig was je niet de enige ;)  O-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

en deze is ook al zo mooi vrolijk!
en dat alles zacht was en inzakte, daar kon je afgelopen weekend toch echt helemaal niets aan doen!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

4

Carien schreef:

maar wel lekkerrrrr :9  :Y  ;)

een heel leuk ontwerp  :thumb: en een prima uitvoering :Y , zeker gezien het weer  :grr:
(al zou ik de ondertaart groter hebben gemaakt (of het hart kleiner ;) )

gelukkig was je niet de enige ;)  O-)

Thanks! Ik heb die vorm niet kleiner.. Dus ik moet echt een andere hartpan aanschaffen..

5

Bo2309 schreef:

en deze is ook al zo mooi vrolijk!
en dat alles zacht was en inzakte, daar kon je afgelopen weekend toch echt helemaal niets aan doen!

Lief van je! Maar tsja.. Toch maar blijven oefenen en wie weet bereik ik ooit nog eens de perfectie in taartkunst  :rolleyes:

6

Ikke had ook zooo'n last van het weer met taarten en dan is het erg frusterend als het niet lukt :s
Maar ik vind het toch wel een leuke vrolijke taart geworden hoor!

7

Ik kan je frustraties goed begrijpen.
De uitvoering was dan niet wat je precies wilde, maar het is wel een hele vrolijke stapel geworden.  :)

Bij de Cook & Co zag ik vorige week een verstelbare hartvorm. Ik heb alleen niet goed gekeken hoe hoog die rand is. Weet wel dat ie niet duur was.  :D

~ Never waste a good crisis... ~

8

Leuke kleuren en ik snap het idee,..jammer dat hij ingezakt is,..maar ach; dan kan je moeder ook eens lachen.. ;)  :lol:

Zoete groetjes, Marjolein

9

zoete kunst schreef:

Leuke kleuren en ik snap het idee,..jammer dat hij ingezakt is,..maar ach; dan kan je moeder ook eens lachen.. ;)  :lol:

:lol:  :lol:  :lol: