1

Onderwerp: Icing maken om drop flowers de spuiten

Hallo mede - verslaafde ;)

Der staan vast op het  forum veel dingen voor icing maken..
Maar  eigenlijk heb ik een heel simpel probleem, dacht misschien dat iemand weet wat ik nou echt fout doe..

Heb van de week een wilton spuitmondjes zet gekocht, dus wou vandaag oefenen met eiwit bloemetjes spuiten en laten drogen.

Alleen werd mijn eitwit niet stijf genoeg. Als ik het uit het mondje spoot liep het gelijk in elkaar. maar het was weer wel dik genoeg om randjes te spuiten op mijn koekjes. 

Het maakte niet uit hoelang ik door bleef mixen het bleef die dikte. Is mijn icing toch te dun, verkeerd gemaakt?? Of spuit ik verkeerd ?

Alvast bedankt!!

Re: Icing maken om drop flowers de spuiten

Meer poedersuiker toevoegen denk ik.

Life is what you bake it.

3

Je icing is inderdaad te dun
Je hebt eigenlijk 3 consistenties

1: stijf - voor het spuiten van bloemen en opstaande blaadjes
2: medium - voor het spuiten van sterretjes, sierrandjes en bloemen met platte blaadjes
3: dun - voor schrijven en lijntjes

(bron: Wilton.com)

Oh ja, icing hoef je niet lang te mixen hoor!

Life is what you bake it.

5

Icing moet 7 á 8 minuten gemixt worden op de langzame stand van je mixer tot het spierwit ziet. Let op: je handmixer heeft hier waarschijnlijk wel moeite mee. En er zijn inderdaad 3 consistenties om mee te werken.

1. Is een vloeibare consistentie die gebruikt wordt bij runout en clourflow.
2. Is een stevige consistentie die wel iets weg heeft van sot ijs. Als je er een piek van trekt moet de piek blijven staan en het puntje meot omkrullen. Dit wordt gebruikt om lijntjes en randen te spuiten.
3. Is een zeer stevige consistentie. Als je hierbij een piek omhoog trekt moet hij volledig blijven staan en dit wordt gebruitk om bloemen van te spuiten.

Als je icing te dun is doe je er steeds een beetje gezeefde suikerbakkerspoeder bij tot je de gewenste dikte hebt. Is het juist te dik doe er dan druppels-gewijs water bij tot het gewenste effect bereikt is.

Volg je hart...want dat klopt!

6

Dankjewel voor jullie  reacties..

Hier heb ik wel wat aan!

Deze beginneneling dacht altijd dat de  poedersuiker  was voor de smaak   :o   , maar het heeft dus ook te maken met de dikte van de icing.

Super!! Ga het van de week nog is proberen met jullie tips!!

Dankjewel allemaal

7

angelmeisje schreef:

Hallo mede - verslaafde ;)

Der staan vast op het  forum veel dingen voor icing maken..
Maar  eigenlijk heb ik een heel simpel probleem, dacht misschien dat iemand weet wat ik nou echt fout doe..

Heb van de week een wilton spuitmondjes zet gekocht, dus wou vandaag oefenen met eiwit bloemetjes spuiten en laten drogen.

Alleen werd mijn eitwit niet stijf genoeg. Als ik het uit het mondje spoot liep het gelijk in elkaar. maar het was weer wel dik genoeg om randjes te spuiten op mijn koekjes. 

Het maakte niet uit hoelang ik door bleef mixen het bleef die dikte. Is mijn icing toch te dun, verkeerd gemaakt?? Of spuit ik verkeerd ?

Alvast bedankt!!

meer suikerbakkerspoeder toevoegen en minimaal 8 min.mixen erg belangrijk ;)