1

Onderwerp: Wat is verstandig?

Ik moet een taart bakken voor ongeveer 20 personen. Aangezien ik geen vierkante of rechthoekige bakvorm heb moeten dit dan 2 ronde taarten worden.
Maar kan ik nu beter 2 keer in een normale springvorm bakken of kan ik beter een bakvorm van Wilton (die in 3 maten) gebruiken?

Kan je trouwens de taarten uit de Wilton vormen wel 2 keer doorsnijden? De bakvorm is zo laag.

Ik hoop dat iemand advies heeft voor mij want ik moet de taarten vandaag bakken.

2

Re: Wat is verstandig?

Ik bak zowel in de springvorm als in een ronde bakvorm (geen Wilton), en merk geen verschil.
Natuurlijk, Wilton is een heel bekend merk voor taarten, dus het zal wel niet mis kunnen gaan, denk ik dan...

Als de vorm laag is, kan je die "verhogen" door bakpapier te gebruiken. Het bakpapier plak ik dan met boter langs de rand, zodat de vorm dus hoger wordt.
Uiteraard moet je dan ook meer beslag in de vorm doen, want het bakpapier alleen gaan natuurlijk de taart niet hoger doen komen.

Succes ermee!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Hoi,

Als je bakvormen van Wilton hebt, zou ik die gebruiken. Als je die van 7,5 cm hoog bedoeld, wordt je kapsel (taart) hoog genoeg hoor.
Ik gebruik wel altijd de biscuitmix, hiermee wordt je kapsel hoger en dan kun je deze 2x doorsnijden. Verder kun je je bakvorm verhogen met bakpapier. Hoe je dat doet, kun je even bij de zoekfunctie zoeken. er staat genoeg over vermeld.

4

De vormen die ik wil gebruiken zijn:

20 x 5 cm
25 x 5 cm

Moet ik hier de rand van verhogen en kan ik ze net als ik anders doe inspuiten met bakspray?
( ik heb ze nog nooit gebruikt, heb ze van mijn moeder gekregen)

Q Saskia, de Wilton pannen zijn 5 cm hoog. Die van PME zijn 7,5 of 10 cm...
Ik zou 2 lagen van 3-4 cm bakken en die op elkaar doen. Kan je evt ook nog 3 keer vullen... :9  (dus de 3-4 cm 1 keer doorsnijden en dan ook nog vullen tussen de 2 kapsels)

Life is what you bake it.

6

Misschien is het wel makelijker om 2 keer te bakken in de springvorm.
De taartjes moeten voor zaterdag klaar zijn en donderdag moet ik nog de hele dag werken.