1

Onderwerp: Banketbakker in opleiding says 'HI!'

'HI!'

Zoals mijn gebruikersnaam al deed vermoeden, ben ik Anouk. En zoals de titel al deed vermoeden, ben ik banketbakker in opleiding, haha.
Ik ben 18 en zit op het Albeda College in Rotterdam, waar ik dit jaar een diploma niveau 3 Allround Banketbakker hoop te behalen. Vorig jaar heb ik vlak bij mijn woonplaats (Rotterdam is voor mijn anderhalf uur reizen met de trein) stage gelopen bij een bakkerij, waar ik nu 4 dagen in de week werk. Die ene dag (toevallig dinsdag) ga ik nog naar school.
Ik moet zeggen dat, hoewel ik al zolang ik me kan herinneren roep dat ik banketbakker wil worden, mijn opleiding erg tegenvalt. Ik voel me af en toe net zo'n fabrieksmachine, die honderden dezelfde gebakjes maakt. Blik op oneindig en gaan! Nah, niks voor mij. Maar met een goeie dosis prettig gestoorde collega's kom ik het jaar vast wel door!
Ik wil me graag meer gaan ontwikkelen op creatief gebied, want dat is wat ik zo leuk vind aan dit vak. Heb zelfs 3 jaar geleden stage gelopen bij de Tafel van 18 - bij Petra Achtien, auteur van een boek waarvan ik de titel even niet meer weet P:

Verder houd ik me bezig met paardrijden, dit doe ik eens in de week op woensdagavond van 8 tot 9 en ik wil me vrij stevig gaan inzetten met wedstrijdrijden. (Rijd nu op F8 niveau - voor de kenners onder ons)
Ook kan ik mezelf goed uiten in verhalen en door het luisteren van muziek raak ik weer geïnspireerd om wat woorden op papier te kladden :) (Ook weer voor de kenners onder ons, ik luister voornamelijk Hans Zimmer, Howard Shore en wat andere componisten.)

Nou dat was het wel zo'n beetje. Anouk.

2

Re: Banketbakker in opleiding says 'HI!'

Welkom!

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

3

Welkom en heel veel (bak)plezier!

4

Welkom & Have Fun!  :Y

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

5

Hoi, erg he sommige bbl plekken..

6

etmc schreef:

Hoi, erg he sommige bbl plekken..

Ja! Nu moet ik zeggen dat het op school niet beter is, daar moet je je ook aan de standaard recepten en afwerkingen houden. (zelfs als je de mandarijn en aardbei omwisselt is het niet goed en dus niet toegestaan.)

7

Ja ken t probleem, zit op t zadkine ;)