1

Onderwerp: Taart met advocaat en bokkenpootjes

Ik ben voor een vriendin op zoek naar een recept van een taart wat haar oma altijd voor de familie maakte. Het gaat om een taart met advocaatvulling en dan afgewerkt met bokkenpootjes....

Iemand een idee? Of dezelfde oma gehad en wel het recept gekregen ? hahaha lol

Ik hoor het graag want zou haar hier mee willen verrassen

my favorite cake is.... delicious!

2

Re: Taart met advocaat en bokkenpootjes

Als je hier links op recepten drukt en dan vullingen zie je een aantal recepten met advocaat en bokkenpootjes (los van elkaar).

Ook staat er een recept voor een advocaattaart, maar geen idee of dat hetgeen is wat je bedoelt?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Nee, dat is helaas niet wat ik bedoel. Heb ook al bij alle ingezonden recepten enzo gekeken maar dat is het ook niet....

Is waarschijnlijk een oeroud recept ofzo ;)

4

Ik heb thuis een recept van bokkepootjes taart! (met advocaat!) Ik zal hem vanavond of morgen op zoeken en hier plaatsen voor je! Hij is errug lekker! Misschien dat het dezelfde is!

5

Zal wel het recept zijn, wat ook met lange vingers gemaakt wordt en ook met bokkepootjes. Laagje koekjes in een springvorm doen, eventueel besprenkelen met wat likeur (Baileys  :9 ), slagroom kloppen en mengen met advocaat en de helft uitsmeren over de laag koekjes  ( volgens mij 1:1, maar naar smaak kun je ook meer slagroom doen), vervolgens weer laag koekjes, besprenkelen en de andere helft van de advocaat room erop. Nacht laten opstijven in de koelkast, garneren met toefjes slagroom en chocosnippers of zo. Ook al hou je niet van advocaat: hij is echt heerlijk !

Groet, Jolanda

6

Jol321 schreef:

Zal wel het recept zijn, wat ook met lange vingers gemaakt wordt en ook met bokkepootjes. Laagje koekjes in een springvorm doen, eventueel besprenkelen met wat likeur (Baileys  :9 ), slagroom kloppen en mengen met advocaat en de helft uitsmeren over de laag koekjes  ( volgens mij 1:1, maar naar smaak kun je ook meer slagroom doen), vervolgens weer laag koekjes, besprenkelen en de andere helft van de advocaat room erop. Nacht laten opstijven in de koelkast, garneren met toefjes slagroom en chocosnippers of zo. Ook al hou je niet van advocaat: hij is echt heerlijk !

Klinkt idd heerlijk!

7

tine83 schreef:

Ik heb thuis een recept van bokkepootjes taart! (met advocaat!) Ik zal hem vanavond of morgen op zoeken en hier plaatsen voor je! Hij is errug lekker! Misschien dat het dezelfde is!

Als jouw recept nog anders is als dat van Jolanda, wil je mij dat dan ook opsturen aub?

8

Sorry, gisteravond helemaal geen tijd gehad om te kijken, was niet fit en lag al vroeg op bed, maar volgens mij is het wel zo ongeveer hetzelfde als die van jolanda.
Ik kijk vanavond nog even voor de zekerheid. (het idee is in ieder geval hetzelfde!)

9

Bedankt voor jullie berichtjes!
Zal eens kijken of dit het juiste is... voorzichtig ter sprake brengen anders is het geen verrassing meer he ;) :D