1

Onderwerp: chipolata

wie weet hoe lang chipolata buiten de koeling kan
Ik ben zelf heel voorzichtig met verse vullingen, alleen chipolata, daar weet ik het ff niet van (vanwege de rum).

Ik ben iemand die alles in de koeling doet, zelfs botercremevullingen. Ik laat zelf alles zo min mogelijk buiten de koeling

Ik mag nml. een bruidstaart maken gevuld met chipolata.
(duurt nog wel even hoor, maar wil graag alles van te voren weten).

cake my day

2 Laatst bewerkt door Leef! (13-09-2011 14:56)

Re: chipolata

Of het met rum is of niet, dat lijkt me niet uit maken maar er gaat slagroom in chipolata toch? (Zelf nog nooit gemaakt)

Dan lijkt me niet heel lang houdbaar buiten de koelkast.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Ben zelf niet zo`n voorstander van vullingen die in de koelkast moeten voor een bruidstaart. Ze staan toch zo een paar uur buiten de koeling. In de ruimte waar ze staan is het vaak warm en dat is natuurlijk ook niet erg bevorderlijk.
Misschien kan je vragen waar de locatie is en dan vragen of daar een koeling aanwezig is waar hij zolang in kan staan.
Dan is er alleen wel weer het gevaar van het smelten als hij uit de koeling komt, eigenijk moet hij dan toch wel een uur of 2 voor het aansnijden op tafel.
Dus al met al schiet je daar ook niet zo veel mee op!

Wat ik dus wil zeggen is dat je heel voorzichtig moet zijn met koelingvullingen!  :o

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

joynme schreef:

Ben zelf niet zo`n voorstander van vullingen die in de koelkast moeten voor een bruidstaart. Ze staan toch zo een paar uur buiten de koeling. In de ruimte waar ze staan is het vaak warm en dat is natuurlijk ook niet erg bevorderlijk.
Misschien kan je vragen waar de locatie is en dan vragen of daar een koeling aanwezig is waar hij zolang in kan staan.
Dan is er alleen wel weer het gevaar van het smelten als hij uit de koeling komt, eigenijk moet hij dan toch wel een uur of 2 voor het aansnijden op tafel.
Dus al met al schiet je daar ook niet zo veel mee op!

Wat ik dus wil zeggen is dat je heel voorzichtig moet zijn met koelingvullingen!  :o

Klopt, ben ik helemaal een voorstander van. maar chipolata is echt een typische vulling voor bruidstaarten  :s

cake my day

5

Misschien kun je het andere topic over langer houdbare slagroom even lezen? Wellicht is dat een optie?

En bestaat er anders niet iets als een smaakstof van chipolata?

Leef! schreef:

Misschien kun je het andere topic over langer houdbare slagroom even lezen? Wellicht is dat een optie?

En bestaat er anders niet iets als een smaakstof van chipolata?

klopt, maar bij mijn weten is gesterriliseerde slagroom niet langer houdbaar buiten de koeling. Hij is ongeopend alleen langer houdbaar. Volgens mij vervalt dat zodra je hem opentrekt, maar ik weet ook niet alles  :think:  :think:  :think:  :think:

cake my day

7

Nouja, volgens mij gaat het om de Blue Band Classique (patti-creme). En als je daar op googled staat er op de website dat het 2 uur buiten de koeling stand houdt.

Maar goed, dit is misschien meer iets voor in het andere topic. :)

8 Laatst bewerkt door maatje taartje (13-09-2011 15:27)

Leef! schreef:

Nouja, volgens mij gaat het om de Blue Band Classique (patti-creme). En als je daar op googled staat er op de website dat het 2 uur buiten de koeling stand houdt.

Maar goed, dit is misschien meer iets voor in het andere topic. :)

toch bedankt  :thumb: , heb er zeker wat aan, ga het ff uitzoeken
De houdbaarheid is trouwens net zo lang als gewone slagroom

cake my day