1

Onderwerp: helpp!! mijn taart groeit niet!

Hallo
ik ben mijn taart aan het bakken alleen het groeit nog niet, ik heb het recept hier van de site bij recepten - taartbodems en dan biscuit. maar de taart staat nu al ong 25 in de oven van de 45 maar ik heb de taart nog niet onwijs zijn groeien?? hoort dit??

groetjes

2

Re: helpp!! mijn taart groeit niet!

:D Sorry, moest even lachen om het 'groeien'.

Maar welk biscuitrecept heb je precies gebruikt, hoeveel en voor welke maat bakvorm? En hoe vol zat je bakblik?

Ik hou het niet echt in de gaten maar mijn taart is meestal tegen die tijd wel al een stuk gerezen..

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

ik heb bassisbescuit recept gebruikt en voor het formaat 24 ( rond) ik heb precies gedaan zoals het er staat ...
toen ik me blik vol deed zat er ong een laagje van 3 a 4 cm in :S

4

Ik heb zelf nog nooit dit recept gemaakt maar heb je je eieren lang genoeg geklopt? Dus zo'n 10 minuten?

5

ja heb ik gedaan naja,
anders pak ik gewoon een pak cakemix uit de kast en maak ik daar mijn taartje van  :P

6

Nouja, maar hij zal er toch vast wel gaar uitkomen? Maar gewoon niet al te hoog.

Even afwachten tot ie klaar is!

7

Ik dacht ook....... heb je hem wel genoeg water gegeven (door het groeien)....  :lol:

Het is uitproberen, welke temperatuur, hoe lang gebakken. Is jouw oven wel écht zoveel graden als jij hem instelt (thermometer kan handig zijn dan)? ;)

De taart zal vast nog wel rijzen (in plaats van groeien :)), mits je hem niet op een te lage temperatuur in de oven hebt gezet.

8

haha ik dacht als ik nou groeien in plaat van rijzen neerzet dan trek ik met deze topic veel meer de aandacht en zullen er sneller mensen kijken
maar ik heb net mijn groei taart :P uit de oven gehaald en de taart is echt heel mooi gaar maar is echt maar 2 cm dik XD

9

naja ik kom er ook net avhter at het geen zelfrijzend bak meel is:S mams heeft het verkeerde bloem gehaald :S

10 Laatst bewerkt door Leef! (13-09-2011 14:40)

Je hebt ook geen zelfrijzendbakmeel nodig. :)

En je kan de volgende keer ook iets meer maken zodat je bakblik wat voller is. Dat doe ik ook vaak.

11

whahahahahaha
jah dan gaat het ook moeilijk  :P

12

haha ik heb wel een stukje geproeft het was opzich wel lekker maar niet om echt een stuk van te eten want het was echt niet luchtig :P maar nu zit er weer een nieuwe in gewoon van cakemix gemaakt en daar had ik zelfs nog van over dus er komen ook nog 12 cupcakes bij ( het was een pak van 2 cakes)

13

Mja, biscuit is sowieso niet echt lekker om zo te eten. Er moet wel een vulling in. (vind ik althans) Gewoon blijven oefenen (en geen zelfrijz. bakmeel gebruiken) en dan maak je uiteindelijk de lekkerste taarten!

welke temperatuur heb je gebruikt

cake my day

Had je de eieren op kamertemperatuur voordat je ging mixen?