1

Onderwerp: kant en klare taart in de vriezer bewaren

Ik heb voor volgende week zaterdag 2 bestellingen. Allebei aardig wat werk, dus wil nu vast met 1 beginnen. Kan ik hem dan kant en klaar, gevuld met bc en jam en helemaal gedecoreerd in de vriezer bewaren.
Ze komen hem dan zaterdagmiddag ophalen. Dus als ik hem er dan vrijdagmiddag weer uithaal, en in de koelkast zet komt het dan goed?

2

Re: kant en klare taart in de vriezer bewaren

:Y  Ja hoor, geen enkel probleem!! :thumb:

3

hier zit ik ook wat over te twijfelen.. wil een stapeltaart met 2 lagen maken, voor dinsdag, alleen ik heb de maandag en de dinsdag niet erg veel tijd.. kan ik dan ook morgen de taart maken, vullen (slagroom en jam en dat 2 lagen) en bekleden en decoreren etc, en dan in de vriezer doen en hem er dinsdag uithalen en dat dan de vulling nog wel vers en lekker is? en moet ik dan de chocosticks waarmee ik hem ga stapelen er al in doen voor het invriezen of kan ik beter de taartjes appart invriezen en dan de dinsdag eruit halen laten ontdooien en dan de chocosticks erin en hem stapelen?

sorry dat ik een vraag in jou topic stel! maar dacht kan het dan ook wel hier vragen anders moet ik weer een heel nieuw topic openen :)

4

ik lees gewoon vrolijk mee met jou vraag. Want over de chocosticks zat ik ook nog in. Moet ik hem in zijn geheel invriezen of 2 apparte taarten en dan een dag van te voren pas stapelen?

5

Goh, niemand die dit antwoord weet? Ik ben er namelijk ook erg nieuwsgierig naar. (sorry Petra, dat ik jouw topic ook even misbruik, maar mss dat met een upje er nog een antwoord komt op jouw vraag ;-))

Ik heb voor mezelf eens een 6 laags taart ingevroren.
Niet met chocosticks,maar met houten dowels,vóór het invriezen.
Dit deed ik zodat ik hem tijdig op kon bouwen,terwijl de binnenzijde
misschien nog te stevig was om dowels in te duwen.
Een dag van tevoren in de koelkast gezet,en een uur van tevoren opgebouwd.
Ik heb er wel even een ventilator bijgezet,zodat hij niet vochtig werd
Smaakte perfect,niets gemerkt van het invriezen.

Vr Gr Thé

7

mmm ik ben altijd erg bang dat t dan gaat smelten (fondant/marsepein). Misschien toch maar eens proberen met mijn dochters taart (heb er nl over 2 weken drie in 1 week gepland staan en aangezien ik er daarnaast ook nog 32 uur bij werk..).

Ik zal jullie ook op de hoogte houden van mijn bevindingen met een slagroomvulling ;)

gr lon

8

Ik heb de taarten dus ingevroren gehad allebei. En ze zijn zaterdag opgehaald. Het was toen heel erg warm buiten, dus de taarten waren behoorlijk nat. Nu kreeg ik een mail van een van de mensen dat ze het erg jammer vond dat de taart zo nat was, en dat het kwam doordat hij in de vriezer gestaan had. ZE had aan het begin haar twijfels er al over dat ik  de taart in de vriezer zou doen. Maar ik heb hem donderdag uit de vriezer gehaald omdat ik vrijdag de laatste decoraties ergaan gemaakt heb. Dus naar mijn idee komt het zeker niet doordat het in de vriezer heeft gezeten. Want donderdag en vrijdag waren ze niet nat. En zaterdag wel. Dus dan ligt het toch aan het weer en niet aan de vriezer. ik begin nu erg aan mezelf te twijfelen. Ik heb al vaker een taart in de vriezer gedaan en daar was niks mee aan de hand.

9

Petra27 schreef:

Ik heb de taarten dus ingevroren gehad allebei. En ze zijn zaterdag opgehaald. Het was toen heel erg warm buiten, dus de taarten waren behoorlijk nat. Nu kreeg ik een mail van een van de mensen dat ze het erg jammer vond dat de taart zo nat was, en dat het kwam doordat hij in de vriezer gestaan had. ZE had aan het begin haar twijfels er al over dat ik  de taart in de vriezer zou doen. Maar ik heb hem donderdag uit de vriezer gehaald omdat ik vrijdag de laatste decoraties ergaan gemaakt heb. Dus naar mijn idee komt het zeker niet doordat het in de vriezer heeft gezeten. Want donderdag en vrijdag waren ze niet nat. En zaterdag wel. Dus dan ligt het toch aan het weer en niet aan de vriezer. ik begin nu erg aan mezelf te twijfelen. Ik heb al vaker een taart in de vriezer gedaan en daar was niks mee aan de hand.

Je kan mevrouw gerust terug mailen dat het niets te maken heeft gehad met het invriezen, want heb hier veel mensen gezien de afgelopen zaterdag last hadden van vocht op hun taarten die niet ingevroren zijn geweest (inclusief mezelf;))

gr lon

10

klopt hoor, kwam vast niet door de vriezer. Ik had mijn taart gewoon zaterdag gemaakt en die was ook nat. (was ook een ramp om hem te maken trouwens)

Hier nog 1!! Zaterdag was het een rampweer voor taarten, heeft niets met het invriezen te maken. De luchtvochtigheid was zo hoog dat mijn marsepein gewoon smolt en ik heb 'm niet in de vriezer gehad.

12

ik ben blij al jullie reacties te lezen. Ik begon al aan mezelf te twijfelen.

13

Maar uiteindelijk heeft de opdrachtgeefster daar natuurlijk niet zoveel boodschap aan  :think: Ik kan me haar reactie goed voorstellen.

Ik begrijp idd ook dat de opdrachtgeefster teleurgesteld was, maar dat de taart nat was heeft niets te maken met het invriezen. Dat was zonder invriezen ook gebeurd...maar wel balen idd.

15

ja ik snap haar reactie ook wel, daar gaat het ook niet om. Zou zelf ook teleurgesteld zijn. Maar als je verder geen verstand hebt van taarten is het niet zo leuk om zulke dingen te zeggen tegen de opdrachtgever.

Maar goed het is zo gelopen en niks aan te doen verder. We hebben allebei onze mening erover gegeven en daarmee is het voor mij klaar.

Hopelijk gaat de volgende taart wel goed. Ik heb ook al een heleboel tevreden mensen gehad die een taart hebben opgehaald.