1

Onderwerp: leeftijd in fondant stempelen

Hallo medebaksters!

aanstaande zaterdag moet ik 40 cc's afhebben voor mijn oma die 85 wordt.

nou heb ik alles besteld,incl tappits.Maar van de week met de kinderen uitgeprobeerd en dat valt niet mee!!! Blijft plakken,of een klein stukje ervan.En dat is niet zo erg als je drie cc's maakt maar 40 x uit je dak gaan als het niet lukt?????? Nee liever niet haha.

Nou wil ik weten heeft iemand een idee om de leeftijd in de fondant te stempelen.Ik moet natuurlijk wel snel iets in huis kunnen hebben.dus misschien is er iemand die in de buurt woont of iemand die iets kan opsturen(ik wil natuurlijk betalen,of lenen)

hopelijk kan iemand mij helpen aan de! tip of materiaal.

bedankt alvast

2

Re: leeftijd in fondant stempelen

Ik heb wel een tip om je cijfers makkelijker uit je tappits te krijgen. Even wat tylose door je fondant kneden, even een uurtje laten rusten, je fondant mooi dun uitrollen, dan even wachten tot de bovenkant droog is, even keren en wachten tot ook deze kant droog is, weer keren en dan je cijfers uitsteken. Dan komen ze heel makkelijk los!  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

joynme schreef:

Ik heb wel een tip om je cijfers makkelijker uit je tappits te krijgen. Even wat tylose door je fondant kneden, even een uurtje laten rusten, je fondant mooi dun uitrollen, dan even wachten tot de bovenkant droog is, even keren en wachten tot ook deze kant droog is, weer keren en dan je cijfers uitsteken. Dan komen ze heel makkelijk los!  :Y

bedankt voor je berichtje!! ik had het al ergens gelezen maar heb geen tylose in huis en er zit hier geen winkel in de buurt om voor een potje heen te rijden.
Ik denk dat ik eens in de speelgoedwinkel ga kijken.....

4

Je kunt die tappits misschien in het fondant "stempelen"?
Of icing maken en dan de leeftijd erop schrijven.

Fondant uitrollen
Op bakpapier leggen
Vershoudfolie eroverheen leggen
Tappits erin drukken ( goed losmaken van de rest!)
Vershoudfolie eraf halen
Overtollige fondant verwijderen
Ik leg het dan even in de koelkast zodat het iets stijver wordt
Dan op de ondergrond leggen of lijmen
Klaar!!!!!

(Heb ik ook van het forum geleerd!!)
Werkt als een trein!

6

Me and my cakes schreef:

Fondant uitrollen
Op bakpapier leggen
Vershoudfolie eroverheen leggen
Tappits erin drukken ( goed losmaken van de rest!)
Vershoudfolie eraf halen
Overtollige fondant verwijderen
Ik leg het dan even in de koelkast zodat het iets stijver wordt
Dan op de ondergrond leggen of lijmen
Klaar!!!!!

(Heb ik ook van het forum geleerd!!)
Werkt als een trein!

wauw!!! bedankt,dit is volgens mij de tip! wat bedoel je alleen met los maken van de rest?