1

Onderwerp: bloementuin

Toen mijn neef zijn huwelijk plande was voor hem vanzelfsprekend dat ik zijn bruidstaart zou maken omdat ik zulke lekkere taarten maak. Het thema van hun huwelijk was bloemen, dus moest de taart ook een bloementuin worden. Compleet met vlinders, kleuren tussen roze en blauw. 3 weken 's avonds bloemen geknutseld, want er waren veel bloemen nodig.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V8NPNQ8D.jpg
3 smaken taart gebakken (bovenste twee taarten bisquit met kersenvulling, dan een chocoladetaart met chocola/mint crème en de onderste taart Poose maanzaadtaart omdat mijn neef half Pools is), afgewerkt met marsepein.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q8ZSM643.jpg
De topper heeft het bruidspaar zelf uitgekozen, omdat ze fietsers zijn.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H7NIJCOH.jpg
De omstandigheden waren niet optimaal, helaas had het restaurant de taart na het afleveren uren in de koeling gezet waardoor de marsepein dampig werd en uiteindelijk zelfs scheurde vlak voor het aansnijden. Op de foto's 'hangt' de marsepein al wat.

2

Re: bloementuin

mooie bloemen hoor!

3

jee, ik dacht even dat er echte bloemen opzaten, maar daar ben je geen weken mee bezig...
Mooi hoor!!!! :thumb:

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

Ik vind je bloemen heel mooi. Alleen wel jammer dat je taarten niet zo strak zijn. Waar had je mee afgesmeerd?
Gelukkig hoefde ik dit weekend gaan taart te maken want ik lees veel verhalen over de invloed van het vochtige weer op de taarten.

Life is what you bake it.

5

Taartenmarie schreef:

Ik vind je bloemen heel mooi. Alleen wel jammer dat je taarten niet zo strak zijn. Waar had je mee afgesmeerd?
Gelukkig hoefde ik dit weekend gaan taart te maken want ik lees veel verhalen over de invloed van het vochtige weer op de taarten.

Ik heb de taarten afgesmeerd met botercrème, gemaakt met mix voor botercrème (de bovenste 2 en de onderste) en chocolade-mint garnache (de andere taart). Daarover marsepijn. Toen ik de taarten vrijdag maakte was alles netjes strak maar na een paar uur in de koeling was er van dat strakke niets meer over. Of het alleen door de koeling kwam of door het klamme weer weet ik niet, maar dit had ik nog nooit meegemaakt en het liep ook op het nippertje nog niet op een ramp uit.

6

Ilucya schreef:

jee, ik dacht even dat er echte bloemen opzaten, maar daar ben je geen weken mee bezig...
Mooi hoor!!!! :thumb:

Dank je wel voor het compliment.

7

Afsmeren kun je (met dit weer) beter niet met de botercrememix doen...die is te 'waterig'.

Je kunt om af te smeren dan beter 1:1 botercreme. Dan is bijv 200 gr roomboter en 200 gram poedersuiker, goed mixen en klaar. Kun je met elke hoeveelheid doen als t maar tzelfde is, dan zit er geen water door en dat vindt fondant/marsepein fijner...... :Y

Ik heb t ook wel met mix gedaan maar niet met dit weer..... :s

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!