1

Onderwerp: Geheel gouden taart??

Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort voor mijn vader een taart maken omdat hij 50 jaar word.
Nu heb ik een ontwerp in gedachten waarbij ik 1 laag geheel goud wil maken. Met gele marsepein bekleden, en daarna met de gold spray van PME sprayen.

Daarna zou ik hem wat willen decoreren, niet te veel.
Nu vroeg ik me af of dit überhaupt wel mogelijk is??
Heb eigenlijk nog geen 1 geheel goud of zilvere taart gezien, en dat kan zijn redenen hebben?

Misschien dat de decoraties niet goed zullen blijven plakken?

Als iemand er ervaring mee heeft, hoor ik het graag!!  :Y

2

Re: Geheel gouden taart??

Ik heb geen hele taart goud gespoten maar wel een grote kroon en ik vind hem niet mooi goud geworden met die spray en hij stonk ook vind ik. Heb hem dus nog bewerkt met dust en dat was veeeeeeel mooier! Ik zou dus niet sprayen....

It's just a piece of cake

3

Ik heb deze goud gespoten met de spray. Het is een boltaartje van 20 cm.

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/296875_202886649774490_152532138143275_549982_7844508_n.jpg

Als basis heb ik gele fondant gebruikt. Ik vond het best lastig om hem mooi egaal te krijgen. Zorg sowieso dat je niet te dichtbij daat met sprayen en  ik had mijn taartje op een draaiplateau staan endraaide hem rond terwijl ik sprayde. Denk dat het bij een grote taart erg lastig wordt om hem mooi egaal te krijgen.

4

Een spray gun (PME) helpt goed om het mooi egaal te krijgen...... voor mij in elk geval wel.  :D

5

Ja weet je wat ik wel een nadeel vind.. dat hij best wel oranjig uitvalt op een gele ondergrond. Dus misschien moet ik dan sowieso een lichtbruine marsepein als basis kleur nemen??

Hmmm... nog twijfel achtig hoe ik het ga doen dan!

6

Er is een kleur van Americolor die 'gold' heet!

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

7

Er is een kleur van Americolor die 'gold' heet!

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

8

Ashleey_ schreef:

Ja weet je wat ik wel een nadeel vind.. dat hij best wel oranjig uitvalt op een gele ondergrond. Dus misschien moet ik dan sowieso een lichtbruine marsepein als basis kleur nemen??

Hmmm... nog twijfel achtig hoe ik het ga doen dan!

Is lastig te zeggen  :think:  Bij mij word bruin + goud = soort van brons, niet echt goud te noemen.
Anders experimenteren met kleine stukjes en combinatie spray + dust doen?  :think:

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

9

Ik heb ooit eens witte parels zilver gespoten.
Vond idd dat je het proefde en lastig om egaal te krijgen klopt ook...
http://i2.photobucket.com/albums/y42/ienimini/taarten/T088-01.jpg

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!