1

Onderwerp: Lemon curd met?

Ik zit te denken om een taart te maken voor moederlief is dat meer is voor het frisse. En vroeg me af wat lekker te combineren is met lemon curd.

Ik zat zelf te denken aan botercreme mix met witte chocolade pasta erdoorheen.

Re: Lemon curd met?

Wat vind je van lemon curd met aardbeien gelei??
Dat vinden ze hier altijd erg lekker.... Mijn moeder maakt altijd zelf jam en gelei. En extra voor mij...voor de taarten.
Mijn ouders wonen de helft van het jaar in Frankrijk. Daar groeit het fruit aan de bomen en struiken. Ze krijgen ook veel fruit van de medebewoners van het dorpje.... :9

Bakken is mijn passie!!!

Dat vinden ze hier altijd erg lekker.... Mijn moeder maakt altijd zelf jam en gelei. En extra voor mij...voor de taarten.
Mijn ouders wonen de helft van het jaar in Frankrijk. Daar groeit het fruit aan de bomen en struiken. Ze krijgen ook veel fruit van de medebewoners van het dorpje.... :9

Bakken is mijn passie!!!

4

Idd bc, maar dan met gesmolten witte chocola!  :9

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

5

lemon curd met aardbeienmousse, lemoncurd met citroenmousse,  lemon curd met aangevette slagroom, lemon curd met aardbeienmousse, lemon curd met frambozenmousse (lekker fris!), lemon curd met chipolata, lemon curd kan met alles :Y  :9

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Manon-dennis schreef:

Wat is precies aardbei gelei? Of is dat gewoon hetzelfde als jam. Maar moet er niets wat stevigs is in een taart ivm alleen lemon curd & aardbeien gelei.

7

IrisvR schreef:

Idd bc, maar dan met gesmolten witte chocola!  :9

Groetjes Iris

Is dat lekkerder dan witte chocolade pasta heb het tot nu toe enkel met chocolade pasta geprobeerd.

Gelei is bijna het zelfde als jam alleen dan geen stukjes of iets erin.
Ik vind niet dat er iets stevigs in moet... Van het weekend moest ik een taart maken voor mijn kinderen, bijna 5 en 11 jaar. Ze kozen allebei lemon curd met aardbeien gelei. En de visite vond het ook heerlijk.

Bakken is mijn passie!!!

9

Carien schreef:

lemon curd met aardbeienmousse, lemoncurd met citroenmousse,  lemon curd met aangevette slagroom, lemon curd met aardbeienmousse, lemon curd met frambozenmousse (lekker fris!), lemon curd met chipolata, lemon curd kan met alles :Y  :9

Dit lijkt me wel wat, toevallig met dit recept?
Ingrediënten:
500 ml. slagroom
75 gr. basterdsuiker
300 gr. frambozen
3 eetlepels frambozenjam
5 blaadjes gelatine

Ik ben echt opzoek naar een recept dat men zelf ook gebruikt voor deze match. Lemon curd met....

10

Manon-dennis schreef:

Ik vind niet dat er iets stevigs in moet... Van het weekend moest ik een taart maken voor mijn kinderen, bijna 5 en 11 jaar. Ze kozen allebei lemon curd met aardbeien gelei. En de visite vond het ook heerlijk.

Haha oke, sorry dat ik zoveel vraag. Smeer je dan echt een dik laag of wat

11

:Y met dat recept :Y

12

Frutsel schreef:
Manon-dennis schreef:

Vraag!! Ook ik ben nog maar net bezig hoor...maar ik doe een dunne laag. Omdat de lemon curd erg aanwezig is. En de gelei trekt er niet heel erg in de taart, dus dat hoeft niet zo dik.

Als je vragen hebt dan stel je ze maar hoor...zo moeten we allemaal leren.

Bakken is mijn passie!!!

13

Manon, hier bij mij in de tuin groeit er ook fruit aan bomen enstruiken....hahahahaha...geintje!!! Maar ik vind je zin over frankrijk echt superhumor!!!!!...en je weet wie t zegt.... O-)  ;)
Xxx

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

14

Manon-dennis schreef:
Frutsel schreef:
Manon-dennis schreef:

Vraag!! Ook ik ben nog maar net bezig hoor...maar ik doe een dunne laag. Omdat de lemon curd erg aanwezig is. En de gelei trekt er niet heel erg in de taart, dus dat hoeft niet zo dik.

Als je vragen hebt dan stel je ze maar hoor...zo moeten we allemaal leren.

Haha dankjewel, ik zit nu dus nog meer te twijfelen tussen Lemoncurd &aardbeien gelei, Lemon curd & botercrememix witte chocolade pasta of lemon cord met frambozenmousse

15 Laatst bewerkt door Carien (12-09-2011 22:20)

bcmix met witte pasta is wel erg vet :s ; beter met witte chocolade :Y

ennnnnnn witte chocolade combineert errug goed met frambozen :Y en lemoncurd :Y

dus kun je laag wittechoccrème doen met verse frambozen erop en een laag lemon curd :Y  dat lijkt mij  :9  :9  :Y

16

Ik heb het gister toevallig nog gebruikt, een klein beetje door de botercreme (van de mix) mengen, krijg je een HELE frisse mouse achtige... iets. Heel lekker!! Heb daaroverheen nog een dun laagje pure lemon curd gesmeerd, gewoon 2 lagen, hmmm :9

Gr Kelly

Ik doe altijd lemoncurd net als jam smeren en daarop citroenkwarktaart van Mona mmmmmmmmmmm

Groetjes P@trici@

18

Carien schreef:

bcmix met witte pasta is wel erg vet :s ; beter met witte chocolade :Y

ennnnnnn witte chocolade combineert errug goed met frambozen :Y en lemoncurd :Y

dus kun je laag wittechoccrème doen met verse frambozen erop en een laag lemon curd :Y  dat lijkt mij  :9  :9  :Y

Dit lijkt mij wel wat, haha nog een vraagje. Wat raadt je aan botercreme mix en dan gesmolten witte chocolade ipv witte chocolade pasta aangezien je dat het vet is. Of bedoel je witte ganach?

Dus als ik het goed begrijp wittechoc creme met verse frambozen ( dus geen mous) en een laag lemon curd.

19

Kelly1610 schreef:

Ik heb het gister toevallig nog gebruikt, een klein beetje door de botercreme (van de mix) mengen, krijg je een HELE frisse mouse achtige... iets. Heel lekker!! Heb daaroverheen nog een dun laagje pure lemon curd gesmeerd, gewoon 2 lagen, hmmm :9

Gr Kelly

Wat vind je van de lagen die ik hier boven heb neergezet, welke leden me aanraden.

20

saltandpepper schreef:

Ik doe altijd lemoncurd net als jam smeren en daarop citroenkwarktaart van Mona mmmmmmmmmmm

Is dat kant en klaar?

21

Ik doe altijd BC met gesmolten witte chocola, omdat ik dat lekkerder vind dan met pasta.
Gewoon de chocola smelten en dan weer een beetje laten afkoelen.
Ik ben zelf niet gek op frambozen, dus laat ik weg :lol: !

Anders proef je een beetje!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

22

Frutsel schreef:
saltandpepper schreef:

Is dat kant en klaar?

Mmmm... dat combineer ik ook meestal. Alleen doe ik de lemon curd als bovenste laagje.

De mona pudding is inderdaad kant en klaar op de taart te scheppen en glad te strijken.  :Y

~ Never waste a good crisis... ~

23

Dames, ik weet dus wat het wordt ik wil dus 3 lagen vulling.

Wat denken jullie 1e laag lemon curd, 2e botercreme mix met witte chocolade, 3e laag monatoetje.

Of juis 1e laag lemon curd met montatoetje, 2e laag botercreme mix met witte chocolade, en dan weer als de 1e laag dus lemon curd met monatoetje.

24

Iemand?

25

tsja, ik ben niet zo van de Monatoetjes, dus aan mij heb je hiervoor even niks  :nooo

:think: Ik zal denk ik niet zo gauw 3 verschillende vullingen doen in 1 taart... misschien 1laag lemon curd, 1 laag bc-choc en 1 laag bc-choc met lemoncurd; of 1 laag lemoncurd, 1 laag toet en 1 laag lemon curd met toet