1

Onderwerp: mijn 3 dagen "oude" bisquit

hoihoi!

Even een vraagje.
Ik wil voor zaterdag een taart maken.
Mijn jongste zoontje houdt dan nl zijn verjaardag.
Als ik nu donderdag de bisquits bak en vrijdag doe vullen en decoreren, is hij zaterdag dan nog wel lekker?
Want in feite zijn mijn bisquits dan "al" 3 dagen oud.
Misschien een domme vraag.....maar ik zit even in een knupje.

groetjes yvon

2

Re: mijn 3 dagen "oude" bisquit

Ja hoor maar zou ze dan wel in de vriezer doen, worden ze wat zachter van

3

Juist prima zo. Dat doe ik altijd zo (zonder vriezer).

Groet, Jolanda

Jol321 schreef:

Juist prima zo. Dat doe ik altijd zo (zonder vriezer).

Ik ook.... gaat helemaal prima!!! Heb een keer een dag meegelopen met de banketbakker in de stad en die bakken 1 x per week de bisquit af voor de hele week, Blijft erg lang vers!!!

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

5

@peggy....dus dan kun je ook op maandag al een biscuit bakken voor zaterdag of zondag zonder in te vriezen???

Ik kan het natuurlijk gewoon eens proberen (voor een taartje voor mezelf!! hihihi).
Aan de andere kant, koekjes ofzo liggen ook wel eens een paar dagen, maar ja die stop je in trommel ofzo...biscuit luchtdicht verpakken..waarom niet.....denk ik dan ook weer.. ;)

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

6

ja als dat kan  :thumb: maar effe in de vriezer heeft ook zijn voordelen met snijden vind ik

Lieve groetjes van Nicole

7

nou......
ik heb het nu een paar keer geprobeerd...invriezen....

paar dagen later ontdooien en dan ' half ontdooid'  (tip hier ergens..) snijden....DRAMA :s  :grr:  :grr:  :mad: !! biscuit weggegooid.

Toen volledig laten ontdooien....iets minder drama, maar kruimelen dat het ' kreng deed' ...was niet lekker afsmeren.. :grr:  :grr:

toen niet ingevroren en gewoon in pedaalemmerzak een nacht bewaard: sneed prima... :D  :Y

toen nog een keer gebakken en 2 uur later gesneden en gevuld...ging ook prima....

dusse...als invriezen niet hoeft...dan liever niet..maar ik wist niet dat je het een week kon bewaren buiten vriezer...en daar word ik wel blij  van hihihi  :thumb:

ben ook gelijk mijn frustratie weer lekker kwijt...dank!!  :D

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

8

Donderdag bakken - Zaterdag eten.. dan zijn je biscuits  'maar' 2 dagen oud hoor  ;)

Een week lang biscuit zonder in te vriezen zou ik niet gaan proberen..
Maar van donderdag -> Zaterdag wel hoor..

Als je ze al eerder bakt zou ik ze invriezen.. ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

dankjullie voor de tips.
zit op t moment nog even in t gips met mijn hand.
het bakken van de bisquits zal wel gaan zo denk ik met mn gipspootje.(en anders roepen we de buurvrouw even,die wilde wel komen helpen)
dus dat doe ik dan donderdag.
vrijdagmorgen om 9 uur gaat het gips eraf dus dan kan ik dan gaan vullen en met de fondant worstelen.
heb ik meteen weer mn hand overbelast en hebben de drie weken rust na de operatie geen nut gahad. :lol:  :lol:
als ik op controlle moet in t ziekenhuis over 3 weken en de arts gaat op me schelden,dan geef ik jullie gewoon de schuld,want jullie hebben me aangestoken met het taartenvirus. O-)  O-)  O-)  :lol:  :D  ;)
Als mn taartjes gaan lukken show ik ze wel.

groetjes yvon

10

Een week lang de biscuit bewaren (zonder invriezen) vind ik ook wel lang. Ik heb een keer een biscuit 4 dagen bewaard, in een pedaalemmerzak buiten de vriezer. Deze was voor ons maar ik wist niet wanneer ik deze wilde vullen etc. Na 4 dagen vond ik deze toch wel erg droog en muf.....
Succes met de fondant! Zal niet meevallen net nadat het gips eraf is, denk ik....

11

Esther68 schreef:

Een week lang de biscuit bewaren (zonder invriezen) vind ik ook wel lang. Ik heb een keer een biscuit 4 dagen bewaard, in een pedaalemmerzak buiten de vriezer. Deze was voor ons maar ik wist niet wanneer ik deze wilde vullen etc. Na 4 dagen vond ik deze toch wel erg droog en muf.....
Succes met de fondant! Zal niet meevallen net nadat het gips eraf is, denk ik....

Dankjewel.
Als je fondant rond ziet vliegen en een heleboel lawaai en geknotter hoort,dan ben ik dat vrijdag. :lol:  :lol:

groetjes yvon

Ilucya schreef:

@peggy....dus dan kun je ook op maandag al een biscuit bakken voor zaterdag of zondag zonder in te vriezen???

Ik kan het natuurlijk gewoon eens proberen (voor een taartje voor mezelf!! hihihi).
Aan de andere kant, koekjes ofzo liggen ook wel eens een paar dagen, maar ja die stop je in trommel ofzo...biscuit luchtdicht verpakken..waarom niet.....denk ik dan ook weer.. ;)

Nee, ze vroren het niet in, gewoon 5 dagen in de koeling, no problem!!! ik zelf vind een dag of 3 de max maar dat gaat echt PRIMA!!!

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl