1

Onderwerp: is iemand hier bekend mee?

Hallo,

ik wilden eigenlijk wat vragen.
Is iemand bekend met het volgende product: Marshmallow Fluff

Ik wil dit namelijk gaan gebruiken voor het afsmeren van taarten, maar weet niet of het goed is!
Heb namelijk iedere keer het probleem als ik met slagroom de taarten afsmeer dat mijn fondant smelt!

Wat zijn jullie ervaringen met dit product? en hoe smaakt het?

Groetjes - Rosanna - Ciao!
www.facebook.com/DolcissimiTaarten

2

Re: is iemand hier bekend mee?

Hoi hoi,

Nee geen ervaring mee maar volgens mij kun je niet afsmeren met slagroom dan smelt inderdaad de fondant, dat ligt dus niet aan jou.
Ik smeer altijd af met botercreme...

wat jij bedoeld is dat roze spul wat bij het boterhambeleg staat in de winkel.....ik denk nl dat je fondant dan ook smelt  :/

gr seija

back in the world of baking !!

Marshmallow fluff is erg lekker... maar ook ontiegelijk plakkerig..
dus of je er goed een taartje mee kan afsmeren weet ik niet!
je kan het echter wel proberen natuurlijk..
als vulling in een taart vind ik het wel erg lekker!

slagroom om af te smeren is ook niet top.. slagroom gaat niet samen met fondant/marsepein..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

4

seija10 schreef:

Hoi hoi,

Nee geen ervaring mee maar volgens mij kun je niet afsmeren met slagroom dan smelt inderdaad de fondant, dat ligt dus niet aan jou.
Ik smeer altijd af met botercreme...

wat jij bedoeld is dat roze spul wat bij het boterhambeleg staat in de winkel.....ik denk nl dat je fondant dan ook smelt  :/

gr seija

deze bedoel ik http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … -4258.html

Wij houden allemaal niet van botercreme, en om nou alleen voor afsmeren een grote pak te kopen vind ik zonden!

Ik zoek dus eigenlijk een ander alternaief, wat ook geen chocolade is!

in de beschrijving hier in de shop staat dat het geschikt is om taarten mee af te smeren!

en ik vond het erg lekker.. wel heel zoet!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

6

Je kan er wel mee afsmeren maar het is zó zoet dat je vullingen (mocht je die hebben ;)) er spontaan uitvallen.......

Lékker is het wel!  :9

Ik zou beter/eerder afsmeren met 1:1 botercrème, eventueel met een Patidess-smaakje eraan toegevoegd.....

Het is niet te doen...afsmeren met Fluff. Of je moet het verwarmen tot bijna vloeibaar. Anders is het niet te smeren, en je trekt allemaal stukken cake mee. Ik gebruik het nog wel eens als vulling, maar zelfs dan verwarm ik het in de magnetron, omdat ik anders de hele taart stuk trek.

Succes

Bakken is mijn passie!!!

8

En heb je al de botercreme mix al uitgeprobeerd met een smaakje? Dat maakt een groot verschil!

Ik zou ook niet met Fluff afsmeren. Smaken verschillen natuurlijk maar brrrrrrr..

Don't just dream your life, but live your dreams too!

9

Het is niet dat de smaak mij niet bevalt, het is zo dat het hard word! banketbakkers room en andere vullingen zijn lekker smeuig, en zacht botercreme is zo hard!

10

:think: smeer je dan niet gewoon te dik af? de laag is zo dun, dat je dat harde niet merkt, toch?
anders de taart een half uur voor eten uit de koelkast halen :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Hoi,

Bij mij is dat ook nooit hard hoor.....
maar ik gebruik ook niet de mix maar maak zelf 1:1 met een beetje vanille erdoor of een ander smaakje....maar nogmaals dat moet niet te dik...

gr seija

back in the world of baking !!

12

Wat is dan de makkelijkste en snelste  en natuurlijk lekkerste manier/recept voor botercreme, maar dan alleen om af te smeren!

13

Één deel (room)boter op één deel suikerbakkerspoeder.

Ik gebruik roomboter van Euroshopper (AH) en zeef de suikerbakkerspoeder altijd voordat ik t ga gebruiken om zo het risico van klontjes te vermijden.

Dún afsmeren want dan merk je niks van het 'hard' worden! Hoe dikker, hoe meer 'boterhap' je eet.....

En, zoals aangegeven, probeer er anders eens een Patidess-smaak doorheen te doen, mocht de botersmaak je niet bevallen.

Succes!

14

Hoihoi,mij lijkt botercreme idd ook niet zo lekker.
Ik gebruik meestal om te vullen en af te smeren de vanille frosting.
Die is zooo lekkerrrrr.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=126762

Deze frosting is zeker weten het proberen waard. :Y  :Y

groetjes yvon