1

Onderwerp: Oase als dummie?

Ik vroeg mij af of je oase ook zou kunnen gebruiken als dummie om vervolgens te bekleden met fondant? Waar zou je dit dan mee af moeten smeren.

Heb namelijk wat 3d ideetjes maar piepschuim lijkt me zo lastig in vorm te snijden (om over de bende nog maar niet te beginnen :P ). En wil ook wat cupcakes maken voor de sier, dan zou ik de vormpjes misschien ook daar mee kunnen vullen?

hoop dat iemand een ideetje heeft!

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

2

Re: Oase als dummie?

Ja hoor, kan prima. Zelf heb ik niet gesneden, maar dat gaat vast lukken. Als je de oase licht nat maakt, blijft het prima plakken. (ik heb er een natte doek op gedaan)

3

Oase kun je gebruiken voor het maken van een dummy. Maar vergis je niet in de rotzooi want die heb je echt.

Het is beter om de grijze oase te gebruiken ipv de groene. Grijs wordt gebruikt voor droogbloemen. Als je ze wilt stapelen kun je gewoon cocktailprikkers in de onderste steken en hierop de volgende plaatsen. Vervolgens kun je deze in de gewenste vorm snijden en met je vingers glad wrijven.

Voordat je de fondant of marsepein gaat plaatsen spuit je met bv een plantenspuit gevuld met water de oase vochtig. De nadruk ligt hierbij op vochtig, dus niet kleddernat !! Fondant of marsepein niet te dun uitrollen en gelijk op de hoeken vastzetten. Anders gaat het wellicht scheuren.

Succes !

4

het heet oase sec :Y (en is een stuk duurder en je moet er flink voor rondzoeken :s   Ik vond het bij een bloemist die veel met droogbloemen werkt.
Ik heb de oase ingesmeerd met crisco; wel een apart bakje voor crisco pakken, want de krummels blijven erg plakken aan je handen :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Super bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga dan maar eens op zoek naar grijze oase en eens uitproberen!

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl