Onderwerp: eerste bruidstaart incl. geboetseerd paartje
Vrijdag heb ik mijn eerste bruidstaart afgeleverd voor mijn broertje en zijn (nu dan
) vrouwtje.
Ze vonden hem gelukkig super, ikzelf was bijna in tranen. Waarom??? Ik had afgesproken om 's ochtends om 10 uur de taarten af te leveren op de locatie van het feest, daar gingen ze dan de koelkast in en dan 's avonds om 20.30 zou er worden aangesneden. We kwamen zelf om 18.00 uur daar eten met de daggasten dus ik had afgesproken dan te overleggen hoe laat de taart eruit gehaald zou worden. Bij de locatie aangekomen was het al drama, de keuken was echt "gruwel" en de kok gooide daad werkelijk mijn dozen op de vloer. Ik nog vragen of ze alsjeblieft niet op de natte vloer hoefde te staan in de koeling ivm condensatie maar helaas.
Toen we kwamen eten afgesproken dat de taarten er een half uur (ik zei 4 keer een half uur) van te voren uitgehaald zouden worden en dat ze ze NIET uit de dozen mochten halen. Nogmaals gezegd: NIET UIT DE DOZEN HALEN.
Na het eten kwamen we in een snikhete ruimte waar alle 4 mijn taarten onder een hete lamp stonden, zonder doos..... Ik kon wel janken!!!! De roosjes waren helemaal gesmolten en het plateautje waar het bruidspaartje op moest (wat ik gelukkig zelf in de auto had bewaard) was één kleffe bende. Gelukkig had ik reserve pareltjes voor het plateautje en reserve roosjes maar lang niet genoeg en om de ellende nog groter te maken bleek de standaard ook niet te passen, ze hadden gezegd 8 cm tussen de plateau's dus daar had ik op gelet maar het was dus 7,2 cm en het paste dus niet.
Na heel was schelden en vloeken uiteindelijk de standaard verwijderd, de taarten neergezet en de weddingplanners (die de hele dag liepen te haasten en nu na een aantal wijntjes bij het eten ineens geen haast meer hadden) aangezet om te zorgen dat we de taarten aan gingen snijden.
Na het snijden bleek dat de vriendengroep vooral uit mensen die aan de lijn deden bestond dus ik zag 1,5 taart in de vuilnisbak verdwijnen. Het kleine taartje was voor in de vriezer voor volgend jaar (een jaar later bij het eerste jubileum) en het bruidspaartje lijkt (of ik heb in ieder geval een poging gedaan tot
) op het bruidspaar.
De eerste foto is van de taart de avond van te voren, toen hij nog niet gesmolten was zeg maar
. De rest is van de dag zelf.

De vlinder op de foto van de dag zelf moest ik erop plakken omdat de idioot van de locatie bij het uit de doos halen zijn duim daar op de taart gezet had, op alle 3 trouwens.... grrrrrrrrr

. Ik kon echt wel janken (kan me vaag herinneren dat ik het ook een klein beetje gedaan heb tijdens het schelden en tieren 
Wat een desillusie dan he?