1 Laatst bewerkt door Party-treats (12-09-2011 17:32)

Onderwerp: Hoe noem je dit?

Ik zie zoveel taarten die deze techniek hebben  ( de golven zeg maar) maar vraag me af hoe dat heet en nog belangrijker, hoe doen jullie dat?? Ze zitten vaak heel mooi in het midden en ik snap niet hoe?? Is er een how-to en zo ja, waar kan ik die vinden???

Alvast heel erg bedankt!

Foto vergeten..oops

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/mamavanJaycee/Oilily.jpg

Re: Hoe noem je dit?

heb je een foto of een link van wat je bedoeld??

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

3 Laatst bewerkt door mirche (12-09-2011 17:18)

Bedoel je de wavy-taart?
http://www.suikertaartjes.nl/images/wavy%20taart.JPG

Was de foto vergeten maar staat er nu op.... hoop dat jullie mij kunnen helpen
:)  :)

dit doe je door een lap uit te rollen, een taartkarton/bakblik in de maat van de taart erop te leggen en dan rondom met golven uit te snijden waarbij je steeds iets van het bakblik/taartkarton blijft..
daarna kan je hem op de taart leggen..

de taart heb je dan daarvoor al bekleed met de andere kleur.

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

riannebianca schreef:

dit doe je door een lap uit te rollen, een taartkarton/bakblik in de maat van de taart erop te leggen en dan rondom met golven uit te snijden waarbij je steeds iets van het bakblik/taartkarton blijft..
daarna kan je hem op de taart leggen..

de taart heb je dan daarvoor al bekleed met de andere kleur.

Bedankt! Ga het dit weekend eens uitproberen, leuk!

7

Dus als ik het dan ook goed begrijp :

Je bekleed zeg maar met twee lagen ???

gr seija

back in the world of baking !!

seija10 schreef:

Dus als ik het dan ook goed begrijp :

Je bekleed zeg maar met twee lagen ???

gr seija

ja inderdaad.. je zou de onderste laag ook alleen om de zijkant kunnen doen.. maar das lastig.. wel kan je beide lagen wat dunner maken zodat het niet 1 hele dikke laag marsepein/fondant wordt..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

9

Zijn die prinsessen taarten met van die mooie open jurken(aan de voorkant) dan ook helemaal dubbel bekleed?

ZOEHOETTTT!!! :+

10

Wanneer ik een taart dubbel bekleed, zoals hierboven, rol ik de lappen wel dunner uit dan normaal. Anders wordt het zoveel...

@babycake: toevallig een jurk gemaakt met openvallend stuk. De onderrok, zeg maar, was wit, de rest azuurblauw. Het witte gedeelte heb ik apart uitgesneden en op de afgrsmeerde rok gelegd. Toen een lap gerold en die op de rest van de rok gelegd. Ik heb de lap een beetje laten overlappen bij het witte gedeelte en de rest weggesneden. Dus niks dubbel bekleed. Dit vond ik niet heel erg moeilijk, maar ook niet makkelijk! Sommige bekleden de hele rok en leggen er dan later een lap voor op de rok zodat het lijkt of dat dit de onderrok is. De rand wordt dan afgewerkt met iets, heb ik ook gedaan trouwens...