1 Laatst bewerkt door ennairam (12-09-2011 14:27)

Onderwerp: Advies gevraagd over aansnijtaartje

Hallo allemaal,

ik zag op internet een geweldige taart.
http://img832.imageshack.us/img832/8451/taarto.jpg

Ik wil ipv deze grote taart hiervan een aansnijtaartje en bijpassende cupcakes maken.

Ik ben echt een beginner en met aansnijtaartjes al helemaal geen ervaring. Kan iemand me vertellen wat voor bakblik ik hiervoor nodig heb?

En hoe zouden jullie de M&M's erop doen? Ik dacht zelf met botercreme, mooi afsmeren en de M&M's erop plakken. Maar volgens mij hebben ze op de bovenstaande foto marsepein of rolfandant gebruikt...

Alle advies is welkom!

2

Re: Advies gevraagd over aansnijtaartje

Gave taart inderdaad!! Misschien met kleine dotjes icing?? Maar wat een werk zeg.... ;-) En hoe kom je aan zoveel paarse M&M's!?? En ik vraag me ook af of ze er met het aansnijden niet allemaal meteen afvallen?

3

Geen idee of er een standaard maat is voor een aansnijtaartje?

Maarre die M&M's kun je online bestellen. In allerlei kleuren en eigen tekst enz.

Ik zou het voor de mooiheid inderdaad eerst bekleden met fondant/marsepein en dan met icing erop spuiten. Anders heb je kans dat de botercreme er door heen komt.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

welke maat bakblik je nodig hebt ligt eraan hoe groot jij zelf het aansnijd taartje wilt..

zo te zien is hier inderdaad eerst bekleed met marsepein of fondant.
ik zou de m&m's dan vastplakken met een dotje icing.

zoveel m&ms van dezelfde kleur kan je bestellen bij mymms maar das zeker niet goedkoop! je kan ze dan ook laten bedrukken met een tekst!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

5

Het taartje mag gewoon een klein, bescheiden dingetje zijn. Ik had al in de webshop gekeken maar kon niet echt iets vinden... Iemand misschien een link naar een bakblik voor een klein taartje?

Ik zat er inderdaad aan te denken om de M&M's te bestellen maar is inderdaad erg duur. Misschien dat ik ergens nep-M&M's kan bestellen ofzo.

@ riannebianca : wat is dotje icing precies, kun je dat uitleggen?

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/24/Royal+Icing/ dit is de link naar het recept van royal icing.. als je hier een klein beetje achter de m&m doet dan zal ie wel blijven plakken..

in de webshop staan verschillende maten bakblikken.. dus dan kan je gewoon kiezen wat jij denkt dat handig is!
bij de hema hebben ze ook kleine bakblikken..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

7

Je kan toch gewoon een bakblik nemen die voor jou de goede maat heeft? Ze zijn er in zoveel maten.

Anders kijk je links even bij tabellen. Daar zie je hoeveel stukjes je uit een bepaalde maat bakblik haalt.

Don't just dream your life, but live your dreams too!