1

Onderwerp: Mijn eerste echte zweettaart-drama

Ik had tot afgelopen vrijdag steeds geluk gehad met het weer. Altijd precies tussen alle plak-sessies door weten te werken, en ik vroeg me wel eens af of er niet een beeeeetje overdreven werd met die verhalen over plaktaarten. Hah. Dat heb ik geweten.

Afgelopen zaterdag ging mijn schoonzusje trouwen, en daar mocht ik de taart en cupcakes voor maken. Ik had de versieringen al klaar, en ik ging hem redelijk simpel houden, en was eigenlijk zo goed als stress-vrij. En toen ging ik bekleden... Niks glad te krijgen, overal hobbels en bobbels en fondant die van ellende ging scheuren... en daar zit je dan met je simpele, niets-bedekkende versieringen. Die ook nog eens van ellende in elkaar blijven zakken. Bah! Gelukkig kwam, toen ik bijna stond te huilen, de bruid de keuken in gewandeld, en riep uit dat ze hem praaaaaaachtig vond worden. Dus toen heb ik mezelf bij elkaar geraapt en ben ik verder gegaan. En dit is 'em geworden:

http://94.100.122.91/1406650001-1406700000/1406689801-1406689900/1406689843_6_sPci.jpeg

Ik heb de harten er pas opgezet VLAK voor de gasten binnenkwamen. Helaas brak de onderste al voordat ik een fototoestel kon pakken, en de tweede zakte in terwijl ik een mooie hoek zocht. De patissier van het hotel kwam nog kijken of hij kon helpen, maar hij was het ermee eens dat het een hopeloos geval was.

Maar de bruid was dolgelukkig, en hij was heerlijk. Pfoe.

2

Re: Mijn eerste echte zweettaart-drama

oh wat zonde dat het niet ging zoals je wilde, maar uiteindelijk is het het belangrijkste wat het bruidspaar ervan vond.....
Ik vind em er nog goed uitzien hoor. :Y

groetjes Anneliek

3

Hij is ondanks het drama prachtig geworden! Heel mooi zo strak en "kaal"
Toppie!

4

Oh wat erg, ik moest hem gelukkig donderdag maken voor vrijdag toen was het nog niet zo'n vochtig weer.
Maar ik vind hem er toch nog mooi uitzien hoor.
En het belangrijkste is.... dat je schoonzusje hem heel mooi vond.
Die harten vind ik ook mooi gemaakt.
Teken je ze eerst op papier of doe je dat uit de vrije hand?

groetjes elfje elly

5

Awwww, dank jullie wel voor de leuke reacties. Dat steekt me dan toch weer een hart onder de riem :)

En voor de harten teken ik eerst de omtrek op papier, zodat ze allemaal even groot zijn. En de invulling doe ik uit de losse pols. Dan zijn ze allemaal net weer een beetje anders, da's ook leuk!