1

Onderwerp: Hoe bruidstaart bewaren?

Goedenmiddag meiden,

Ik ga een bruidstaart maken, met vullingen die IN de koelkast moeten.
Maar nu moet ik met de taart een rit van 2 uur maken in de auto.
Krijgt de taart geen opdonder als hij bij mij thuis in de koelkast gaat, dan 2 uur in de auto, weer in de koeling en uiteindelijk weer eruit om gegeten te worden?

Hoe lossen jullie dit op m.b.t het bewaren? Gewoon uit de koeling laten of volstaat het bovenstaande?

Alvast vriendelijk bedankt!!

2

Re: Hoe bruidstaart bewaren?

Als er vullingen in zitten die in de koeling moeten, dan moet je ook een koeling in de auto hebben. Ik weet niet welke vullingen je hebt maar bijvoorbeeld slagroom kan echt niet 2 uur in de auto mee zonder gekoeld te worden.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

Ik zou echt geen koelkastvullingen gebruiken als de taart twee uur in de auto moet hoor....
Niet eens alleen vanwege de houdbaarheid (groot risico natuurlijk) maar zeker ook vanwege instortingsgevaar.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

Ik heb banketbakkersroom, jam met verse vruchten, aardbeibavarois, botercreme en marshmellow.

Wordt een lastig ritje, koelelementen of een koelbox zal wel een oplossing zijn

5

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Ik zou echt geen koelkastvullingen gebruiken als de taart twee uur in de auto moet hoor....
Niet eens alleen vanwege de houdbaarheid (groot risico natuurlijk) maar zeker ook vanwege instortingsgevaar.

Ik vervoer ze  apart, het wordt een taart van 4 lagen. Ik bouw ze daar op en decoreer ze ook pas op het laatst

6

Je móet m onderweg echt koelen!

7

Hartstikke bedankt voor de reacties.

Als ik nu botercreme gebruik met verschillende smaken en jam, gaat dat dan beter, of maakt het niks uit?

8

Als je even bij de recepten links kijkt en op vullingen klikt dan zie je bovenaan een link naar een lijstje met vullingen die buiten de koelkast kunnen.

Onder andere dus botercreme.

Maar ik zou sowieso zorgen dat er iets van verkoeling is in de auto want als de luchtvochtigheid heel hoog is kan je fondant/marsepein gaan smelten.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

9

Leef! schreef:

Als je even bij de recepten links kijkt en op vullingen klikt dan zie je bovenaan een link naar een lijstje met vullingen die buiten de koelkast kunnen.

Onder andere dus botercreme.

Maar ik zou sowieso zorgen dat er iets van verkoeling is in de auto want als de luchtvochtigheid heel hoog is kan je fondant/marsepein gaan smelten.

Duidelijk! Ik speel op safe en gebruik vullingen die buiten de koeling kunnen, ook zorg ik dan voor koeling in de auto.

Kan ik op deze manier dan thuis de taart afmaken (vullen en bekleden) en in de koeling plaatsten, in de auto, op de locatie in de koeling en dan er weer uit. Of kan ik hem thuis beter buiten de koeling laten en pas op de locatie in de koeling doen?

Als hij niet in de koelkast hoeft, zou ik dat ook niet doen hoor.
En instorten kan bij een enkel laagje ook gebeuren, omdat de vullingen en de dijkjes hun stevigheid verliezen.

Succes!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

11

En als een taart 1 uur in de auto moet (witte choc-yoghurt vulling en monchou/lemoncurd)?
In een uur zal een taart toch niet meteen bederven (hoop ik...)?

Life is what you bake it.

12

Okee, het gaat nu wel goed komen! Bedankt allemaal!

13

Taartenmarie schreef:

En als een taart 1 uur in de auto moet (witte choc-yoghurt vulling en monchou/lemoncurd)?
In een uur zal een taart toch niet meteen bederven (hoop ik...)?

Uur is eigenlijk al te lang...