1

Onderwerp: Cup cake papiertje.

Van de week cupcakepapiertjes gekocht van House of Marie met de leuke tekst: I love jou op de onderkant met het idee dat die goed om de cupcake zouden blijven zitten. Het is zwaar kwaliteitspapier.
Echter het papiertje ging los van de cupcake..en dat wil ik nu juist niet want deze zouden voor een trouwerij zijn.
Wat zijn  jullie ervaringen?
Ofwel welke merken zijn echt goed?
Reuze benieuwd naar reacties.

Re: Cup cake papiertje.

De zilver en goud cups van PME bevallen mij heel goed. Andere merken vind ik heel wisselend. Heb je wel zo snel mogelijk je cupcakes uit de muffinvorm gehaald / gestort ?

3

Ik koop eigenlijk altijd culpitt of pme..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

4

Hier het zelfde probleem gehad.
Ik gebruikte altijd wilton, ging altijd goed, nooit loslatende papiertjes, maar een vettige papiertje.
Dus hier op het forum zoveel mogelijk gelezen en HoM en Culpitt gekocht.
Prachtige stevige papiertjes, niet vettig, maar deze laten dus los.
Echt balen.
Ik gebruik de ccmix, en haal ze meteen uit de vorm na het bakken.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

5

joancakedesign schreef:

De zilver en goud cups van PME bevallen mij heel goed. Andere merken vind ik heel wisselend. Heb je wel zo snel mogelijk je cupcakes uit de muffinvorm gehaald / gestort ?

Ja, ik heb ze direct uit de vorm gehaald maar misschien dat het warme weer er zaterdag mee te maken had.

Ze waren in ieder geval niet vettig dus dat was oké wat wel het geval was bij de goedkopere papiertjes.
Mamski, ik gebruik ook cupcakemix.

Ik denk dat ik  dan nog eerder voor het vettige papiertje zou kiezen dan voor de loslatende papiertjes. O-)

6

Heb met Culpitt echt nooit last van los latende papiertjes..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

7

Ik ga op zoek naar Culpitt.
Thanks.

8

House of Marie heeft prachtige papiertjes, die normaal gesproken heel goed blijven zitten. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik had voor de bruiloft afgelopen zaterdag papiertjes van squires kitchen, ook zo goed van kwaliteit, geen problemen mee, maar hier en daar toch wat loslatende papiertjes. Ik dacht ook, dat het weer wel wat invloed had.
Als je de cakejes afgesloten bewaard, dan laten de papiertjes wel snel los. Dus echt heel goed afkoelen. Ik zet ze in een taartdoos, met de deksel los er op.

Groet, Jolanda

9

House of Marie laatst heel mooi gebleven alleen de chocoladecupcakes lieten allemaal los... ben nog aan het uitzoeken hoe dat kan.....

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

10

House of Marie laatst heel mooi gebleven alleen de chocoladecupcakes lieten allemaal los... ben nog aan het uitzoeken hoe dat kan.....

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

11

Jol321 schreef:

House of Marie heeft prachtige papiertjes, die normaal gesproken heel goed blijven zitten. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik had voor de bruiloft afgelopen zaterdag papiertjes van squires kitchen, ook zo goed van kwaliteit, geen problemen mee, maar hier en daar toch wat loslatende papiertjes. Ik dacht ook, dat het weer wel wat invloed had.
Als je de cakejes afgesloten bewaard, dan laten de papiertjes wel snel los. Dus echt heel goed afkoelen. Ik zet ze in een taartdoos, met de deksel los er op.

Ik heb ze waarschijnlijk inderdaad te snel in een cakedoos gezet en het was ook erg broeierig weer.

12

Inderdaad , het weer was volgens mij vorige week de boosdoener. Ik heb Culpit gebruikt ( voor chocolademuffins ) en álle papiertjes lieten los ! Nooit eerder gehad . Ik wijt het aan de hoge luchtvochtigheid van vorige week .

Carpe Diem !

13

Ik vind house of Marie het beste en bewaar de cupcakes het liefst op een snijplank met huishoudfolie eromheen!

14

...maandag ga ik dan House of Marie nog een keer proberen en kijken of het dan anders is/beter gaat. ;)

15

House of Marie zijn voor mij de beste vormpjes.
Ik heb ook ontdekt dat als je de duurdere roomboter soorten gebruikt het beter gaat.

Verder gebruik ik vaak de mix voor roombotercake waar alleen water aan toegevoegd hoeft te worden, dan heb ik echt nooit loslatende papiertjes  :D

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties