1

Onderwerp: Licor 43

Hoi Hoi,

Ik heb het forum al doorgespit maar ik kan er niks over vinden:( kan ook aan mij liggen hoor(zal wel).

Maar Ik heb de eer om de sweet 16 cake voor het petekind van mij man te maken aanstaande vrijdag moet hij klaar zijn.Ze wil er graag een vulling in met Licor 43.Maar help ik kan er niks over vinden wat kan ik het beste doen iemand tips???

Het wordt een kleine stapel en in de andere taart komt MMMMM waar denk je aan:P:P

Ik ben benieuwd naar de tips en recepten.

Groetjes Linda

Re: Licor 43

Ik zou er dan een trempeersiroopje mee maken, en verder vullen met iets van sinaasappel, vanille, etc.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Als je botercrememix hebt kun je een deel van het water vervangen door de Licor 43. Of bijvoorbeeld door de ganache doen ofzo.. licor43 bavarois?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4 Laatst bewerkt door Jol321 (11-09-2011 10:41)

Ik gebruik ook Licor 43 in de trempeersiroop. 1:1 suiker en water koken en na het afkoelen de Licor toevoegen. Hiermee elk laagje biscuit inkwasten. De vulling kun je alle kanten mee op, omdat de likeur een vanille smaak heeft. Je kunt het in vanille houden, maar ik combineer het ook wel met frambozen of chocola. Het is in ieder geval heel lekker! Op deze manier is de likeur alleen maar heel subtiel aanwezig, hij overheerst niet. Vraag me af of je dat wel overheersend krijgt, omdat het "maar"een vanille smaak heeft  :think:

Groet, Jolanda

5 Laatst bewerkt door danielle (11-09-2011 10:44)

Je kan ook de basis van de botercreme maken met helft water en helft Licor 43.
Heb ik laatst ook gedaan met safari. Al het water vervangen voor likeur kan ook maar mijn ervaring is dat de botercreme dan een beetje zacht blijft.

Oh, is net al opgeschreven zie ik nu

Ik droom zelfs over taart!

6

Ik gebruik zelf nooit geen botercreme om af te smeren dus die heb ik ook niet in huis.

Ik ga dan denk ik voor het siroopje.

Bedankt voor jullie reactie's

Groetjes Linda