1

Onderwerp: na 'spookverhaal' gisteren beetje stress over bruidstaart

Hoi allemaal,

Ik heb maak over 3 weken de bruidstaart van vrienden van mij, het hoeft voor hen niet perfect, maar voor mezelf wel ;)
Nu was ik gisteren op een bruiloft en daar was de taart helemaal mislukt, ingestort en andere narigheid. Beetje zenuwslopend verhaal voor mij. Dus bij deze een paar vragen zodat ik hopelijk weer wat lekkerder slaap ;)

- het wordt een taart van 4 lagen en ik was van plan om houten dowels te gebruiken, is dit stevig genoeg?
Tussen de lagen komen overigens voedselveilige plasticplaatjes (geen standaard)

- Hoe zorg ik dat de taarten stabiel blijven en niet gaan schuiven/inzakken?

- bij mijn laatste stapeltaart was het midden van de onderste taart wat lager dan de randen, gebruik je dan de randen om de hoogte van de dowels af te meten?

- de bovenste taart moet in de vriezer en wordt niet aangesneden, hoe kun je die er het beste van af halen zonder de hele taart te beschadigen?

- We moeten 45 minuten rijden: taart thuis stapelen of op de locatie (en dan dus nog de sierranden en de roosjes aanbrengen)

Ik geloof dat dit het voor nu wel weer even is, sorry voor de vele vragen!

Groetjes,
Lammetje

Re: na 'spookverhaal' gisteren beetje stress over bruidstaart

houten dowels zijn zeker stevig genoeg.
je kan een schema gebruiken voor het plaatsen van de dowels zodat deze zo worden geplaatst dat je de minste kans hebt op verschuivingen en inzakken.
onder de bovenste taart misschien een extra plaatje om de taart er netjes af te halen??
ik zou op locatie stapelen als dat mogelijk is...

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Houten dowels zijn zeker stevig genoeg, maar als je echt wilt dat hij staat als een huis kan je beter deze gebruiken:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/303-8_m.jpg

of deze zijn iets smaller:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/399-801_m.jpg

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Ik heb afgelopen vrijdag 5 hoog gestapeld met die pilaren die Annemiek heeft geplaatst en alles is goed gegaan (althans ik heb nog geen klacht binnen ;)). Staat dan idd als een huis.

Jacqueline

5

Dan wel in combinatie met de Wilton Plates!

Jacqueline

6

Ik zou in de onderste taart de holle dowels van Wilton gebruiken, en in de andere lagen de gewone plastic of houten dowels.

Stapel in 2x2 vervoeren, zodat je op de locatie nog maar 1x hoeft te stapelen en af te werken.

~ Never waste a good crisis... ~

7

Thanks ladies voor de tips, ik ga ervoor :)
En 2x 2 vervoeren klinkt ook wel goed