Onderwerp: Thomas de Trein 3D
How To Thomas de Trein Cake.
Foto 1 : Men neme een cake, ik heb voor deze Thomas trein 2 hotelcakes van de supermarkt gekocht, je kan ze natuurlijk prima zelf maken, maar daar had ik deze keer te weinig tijd voor en de klant wilde hem niet aansnijden…
Foto 2 : Thomas treintje als voorbeeld gebruikt en gaan snijden tot ik de vorm overeen vond komen.
Foto 3 & 4 : Botercrème met de kleur van de marsepein gebruikt en de trein ingesmeerd, daarna in de koelkast tot de boter lekker hard geworden was.
Foto 5 : Bekleedt met blauw marsepein.
Foto 6 : Details aanbrengen, ook weer naar het voorbeeld van het treintje.
Foto 7 & 8 : Draadjes gemaakt met een soort sugarcraftgun, kan ook met de knoflookpers, kost alleen meer tijd. De draadjes met een beetje eetbare lijm aangebracht. ( Tylose met water gemengd )
Foto 9 : Voorkant, gezicht en pijp geboetseerd van marsepein en gelijmd, voordat ik de voorkant ( gezicht en pijp ) er op plaatste heb ik een satéprikker door de trein en de pijp gestoken en daar een stukje van uit laten steken en daar het kleine pijpje er op geplaatst en eronder nog wat lijm gedaan.
Foto 10 : Daarna van een nieuwe cake een onderstel gemaakt en bekleed met zwart marsepein en daar wat stukjes deuvel in gestopt en een klein kartonnetje bovenop, zodat de wagon er mooi op geplaatst kon worden.
Daarna wielen uitgestoken en bewerkt en opgeplakt.
En klaar is Thomas! Ook onder Thomas zitten deuvels, zodat hij niet door de taart heen kan zakken.
Groetjes, Muffinmania.