Onderwerp: Grote opdracht!
Midden in de zomervakantie kreeg ik een mailtje of ik voor een jubileumfeest van een groot varkensbedrijf voor ongeveer 140 - 150 personen taart kon maken. Ze wilde ook graag iets met varkens.
Een voorstel terug gestuurd en daarop kreeg ik een mailtje dat ze na de zomervakantie een bespreking hadden met het bedrijf.
2 weken geleden, de dag van mijn drama bruidstaart, kreeg ik een mailtje dat ik de opdracht had, het bedrijf was erg enthousiast.
Nou, toen zakte me de moed in de schoenen want ik had een voorstel gedaan van 2 4-hoge stapeltaarten en dan nog 3 losse taarten. En na het drama van die dag, durfde ik echt geen 2 stapeltaarten aan.
Dus even een belletje gedaan en het aantal stukken taart werd al wat naar beneden gesteld én ik kreeg vollledig de vrije hand. Het werd mijn visitekaartje zeg maar
Samen met mijn man overlegd dat ik dan voor 4 losse taarten op een standaard zou gaan, hij zou dan een nieuwe standaard voor
me maken. En daarbij 2 varkens.
Na 3 dagen in mijn workshopruimte te hebben gezeten (woensdag bakken, donderdag vullen , vrijdag en zaterdag decoreren) is dit het resultaat!
Qua vullingen:
De grootste taart op de standaard is gevuld met bokkepootjescréme en chocolade snippers.
De 2e taart met caramelcréme en nougatinenootjes.
De 3e taart met bokkepootjescréme en een laagje caramelcréme.
De kleinste taart met caramelcréme en nougatinenootjes
1 varken met hazelnootpraliné créme en moccaschuimpjes
en 1 varken met citroencréme en 4-vruchtenjam.
De varkens zijn overigens 2 blanda bollen van 28 cm.
Nu de foto's:
Nu even een week "gelukkig"geen taart!
Oh ja, ik vroeg netjes aan de opdrachtgeefster of ik mijn visitekaartjes erbij mocht leggen. Ja hoor, zei ze, geen probleem.
Dus ik ging ze halen en toen stond ze net te praten bij 1 van de bazen van dit bedrijf. Dus ze vroeg even of de kaartjes bij de taart mochten liggen.
Dit was zijn antwoord:
"Ja tuurlijk, Je bent trots op je werk, en wilt dit laten weten. Daar hou ik wel van!"
Leuk toch 
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00 ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~