Onderwerp: Mijn eerst bloementaart
Hierbij wil ik jullie mijn aller eerste taartje laten zien.
Ik ben nog een beginner maar vondt wel dat hij goed gelukt was.
Ik heb hem gevuld met chocoladeganache en vlaaifruit aardbei.
Alle tips zijn welkom.

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Mijn eerst bloementaart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hierbij wil ik jullie mijn aller eerste taartje laten zien.
Ik ben nog een beginner maar vondt wel dat hij goed gelukt was.
Ik heb hem gevuld met chocoladeganache en vlaaifruit aardbei.
Alle tips zijn welkom.

Ik vind het onderste deel echt een mooi taartje!
Mooi bekleed, en netjes de bloemen op gemaakt.
Het bord vind ik er alleen niet echt op passen. Misschien is het anders te combineren met het taartje? (misschien om er een puzzelplaatje van te maken die wat kleiner is dan het bord, waardoor het meer op de taart past?) En de gele kleur van het bord vind ik persoonlijk ook niet helemaal bij het roze passen, maar dat kan ook aan de kleurafstelling van mijn laptop liggen.
Je zou het bord er ook rechtop in kunnen zetten, met daaromheen wat met marsepein/fondant geboetseerd, zoals stenen ofzo (aangezien het de vorm van een verkeersbord heeft)
Ik vind hem netjes gemaakt. Ga vooral zo door en je word steeds beter!
het taartje op zich ziet er al goed uit. Dat gele bordje bovenop vind ik eigenlijk de taart wat verpesten. En je ziet nu onderaan je taart de bc er onderuit komen. Dat kun je makkelijk oplossen door er een leuk randje langs te maken. Maar voor een eerste taart 
Dank jullie wel voor de reacties
Het bordje past kwa kleur ook niet echt bij de taart daar was ik ook al achter gekomen. Was inderdaad een leuk idee als ik het recht op had gezet.
Van de botercreme had ik ook gezien, heb op dit moment nog niks om een randje mee temaken daar wil ik nog voor gaan kijken.
Om een randje aan de onderkant te maken, heb je eigenlijk niets speciaals nodig. Voordat ik tools had, maakte ik altijd een rolletje van marsepein (ik werk nooit met fondant, maar dat kan natuurlijk ook) en dat langs de onderrand doen. Met de achterkant van een lepeltje (was bij mij een puntvorm) in het rolletje duwen, steeds naast elkaar. Zo krijg je al een leuk randje.
En voor een eerste taartje

@Ellen63 bedankt voor de tip daar heb ik zelf niet aan gedacht volgende keer eens proberen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Mijn eerst bloementaart