Frutsel schreef:Zou ik het recept mogen van je ganache en im stappen hoe je te werk gaat met bekleden.
Om heel eerlijk te zijn ben ik nog volop aan het experimenteren en heb nog niet dé werkwijze gevonden die ik constant gebruik. Ik ben iemand die heel veel leest en oriënteert voordat ik met iets begin.
Voor de ganache gebruik ik een combi van het recept hier op het forum (kijk maar aan de linkerkant) en Inspired by Michelle op youtube. Ik begon met Michelle maar sommige dingen zoals zij het deed werkte niet voor mij (bijv. chocola laten aanbranden in de magnetron) dus heb ik er een combi van gemaakt. Ik ben begonnen gewoon met botercreme maar ik vond dat niet echt lekker. Nu ben ik ook geen chocoladefan maar ik vind de ganache wel beter in lijn met de rest van de taart.
Voor het bekleden lees ik gewoon heel veel op websites met tutorials, het forum, boeken en kijk ik op youtube. Heb ik een vraag dan zoek ik gewoon even op het forum (of google) of het al ooit beantwoord is.
Het is echt een kwestie van een manier vinden die voor jou het beste werkt. En dat lukt allemaal maar met oefenen en lezen.
Oh en wil je het sneller ontdekken dan kan je natuurlijk altijd een workshop volgen. 
Don't just dream your life, but live your dreams too!