Onderwerp: Zwart....grrrr

Ik gebruik altijd zwarte fondant van Funcakes en heb hier altijd ruzie mee....Als ik dunne lijntje maak bijv en ik wil ze op mijn puzzelplaatje of figuur leggen blijft t ALTIJD aan mijn vingers plakken. Ik no time is t zwarte figuurtje uit model.
Hoe doen jullie dit? Ander merk gebruiken? Iets er door doen?
Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt!
Esther

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

2

Re: Zwart....grrrr

Ik gebruik regalice en dat werkt prima! Met die van funcakes heb ik geen ervaring.

Misschien een beetje crisco op je handen, dat zou het plakken tegen moeten gaan.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Oké! Bedankt!
Nog meer mensen die een tip hebben??

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

4

Ik heb vandaag voor het eerst zwarte marsepein van funcakes gebruikt. zelfde probleem. Heel erg plakkerig en het geeft ontzettend af. Kon er eigenlijk niks mee. was een grote ramp

5

beetje extra poedersuiker aan toevoegen....
Of tylose en even laten rusten, niet te lang anders wordt het te hard.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

6

Ricky schreef:

beetje extra poedersuiker aan toevoegen....
Of tylose en even laten rusten, niet te lang anders wordt het te hard.

Ja dat heb ik allemaal geprobeerd, maar het bleef een ramp

7

Het weer is vandaag verschikkelijk om taarten te maken. Het is onwijs vochtig. Zelf had ik ook problemen met mijn zwarte lettertjes. Deze maak ik altijd ruim van te voren zodat ze kunnen drogen en dan kan ik ze makkelijk op de taart leggen. Dan heb ik ook geen problemen dat het afgeeft. Maar vandaag wilde het maar niet drogen en bleef het maar kleven.

8

Ja het was niet makkelijk vandaag, mijn marsepein scheurde en dat heb ik nog niet eerder gehad.
Misschien gaat het zwart dan de volgende keer beter. Toch wel fijn om te lezen dat het niet helemaal aan mij lag  :Y

9

Ik gebruik altijd de witte fondant van funcakes en die kleur ik dan zelf.
Ik heb eigenlijk nog nooit het probleem gehad dat het aan mn vingers bleef plakken.
Misschien is dat ook een optie....

groetjes yvon