1

Onderwerp: Help! funcakes choco biscuit nog vloeibaar?!

Ben druk aan het bakken voor mijn mams verjaardag en een chocotaart met aardbei en witte choco leek me super, dus funcakes choco biscuit gehaald omdat de gewone biscuit ook zo lekker en fijn is.

Nu heb ik netjes het recept op de zak gevolgd maar toen ik de taart uit de oven haalde na 40 minuten was deze van binnen nog vloeibaar.
Help wat doe ik verkeerd???????
heeft iemand nog een oplossing behalve weggooien en nog een keer proberen.

“Birthdays are nature's way of telling us to eat more cake.”

2

Re: Help! funcakes choco biscuit nog vloeibaar?!

Hogere temp..?
Xx

3

En welke maat bakvorm?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4

oh het gaat om een vorm van 24cm heb de mix aangehouden op de verpakking voor 25cm dit gaat met de gewone ook goed als ik de langst aangegeven baktijd aanhoud. Ik bak m al op 180 graden ipv 175 omdat mijn oven geen 175 kent.
Hellup ....ik had de tijd al verlengt maar toen heb ik m aan laten branden vrees ik  :x

5 Laatst bewerkt door djehr (09-09-2011 16:18)

Heb geen ervaring met deze mix van funcakes. maar misschien een tip voor de volgende keer: je kunt van de gewone mix heel makkelijk chocobiscuit maken:

30 gram van de mix vervangen door 30 gram cacaopoeder en 1 ei extra toevoegen.

of (recept van Adrienne) http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=149071

Het lekkerste chocobiscuit krijg je door 1/3 van het mix-gewicht aan gesmolten ( en afgekoelde!) chocolade toe te voegen , tijdens de laatste 2 (langzame) minuten
( Plus een extra eitje - 2 bij een 30X30 kapsel- tegen het uitdrogen)

6

Thanks die ga ik onthouden, maar ja ik heb 2 zakken gekocht ( aanbieding bij de makro) en vind het een beetje zonde om weg te gooien.
Hopelijk weet iemand een oplossing.... (duim duim duim)

7 Laatst bewerkt door djehr (09-09-2011 16:37)

Als je toch met deze mix verder wilt:
wat je gebruikt hebt is niet meer te redden, dus inderdaad gewoon opnieuw beginnen. Waarschijnlijk gaart deze mix anders dan de andere. Als hij nog vloeibaar van binnen is gewoon langer in de oven. Probeer eerst 10 minuten langer en check dan even met een prikker of hij al droog is van binnen. Als hij nog niet droog is de baktijd telkens met 5 minuten verlengen en checken totdat hij gaar is...

[edit] ik lees net dat je de tijd al verlengd had maar dat hij toen verbrand was. dan zou ik de oven inderdaad wat lager zetten (bijv. 160 ipv 180). dan duurt het wel wat langer voordat hij gaar is. Dus na 40 minuten checken en telkens met 5 minuten verlengen tot hij gaar is.

8

Okay dan gaan we daar voor ! bedankt voor de tip!
Ik gooi voor de zekerheid in de andere oven gelijk nog maar een normale voor het geval dat.....
Pffff stresssss momentje hier :s

9

lees nog even mijn edit in het vorige bericht  ;)

10

Ik heb de choco mix maar gelaten voor wat het was en ben voor de gewone gegaan want ik moet het morgen uhm lees vandaag afleveren. Ik ga op een later tijdstip het gevecht me de choco mix aan.
@djehr bedankt voor je tips ik neem het mee!