1

Onderwerp: mini appeltaartjes vraagje

Hallo!

Ik wil morgen mini appeltaartjes maken. Nu heb ik lage brede papieren vormpjes gekocht zoals deze: http://www.toppits-geschmacks-akademie. … arte.html.

Maar nu was mijn vraag of het verstandig is om deze zonder blik eromheen te bakken, dus alleen in het papiertje. Ik heb hier namelijk geen blik omheen.

Alvast bedankt.

2

Re: mini appeltaartjes vraagje

Ik kan je papiertjes niet zien, maar over het algemeen is het handiger om met blik te bakken tegen het misvormen..

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

ow ja weet ook niet hoe ik dat op moet lossen. Maar als je via google toppits tarte invoert kom je er ook.

4 Laatst bewerkt door patty teeuw (08-09-2011 12:20)

http://www.toppits-geschmacks-akademie.de/site/video-kochtipps/img/tarte_packung.png

deze zijn het en er staat op de verpakking dat er geen bakblik meer nodig is, maar ben ook bang voor het vervormen

Ik bak mini-appeltaartjes altijd in mijn siliconen cupcake vorm, goed invetten en je krijgt ze er goed uit na het afkoelen.

Groetje Cindy

6

Mag ik vragen wat jouw recept is? Ik heb zo'n zin om iets te maken maar ik kan hier thuis niet weg! En ik heb lekkere trek hihi.

Groetjes Puck

Heb je sowieso geen cc-blik of niet de goede maat?
Ik bak nl mini-appeltaartjes in een ingevet cc/muffinblik, zonder papiertjes en dat gaat heel goed. Ik gebruik het recept van Niels uit Mjamtaart nr 1  (voor een foto zie 'klein en fijn' met als titel 'geen kunstwerk' -> oud bericht hoor, maar nog wel terug te zoeken.
Ik heb ook wel eens geprobeert om het met een papiertje te doen, maar ik kreeg het deeg er niet goed in.

Succes!

8

Hier inderdaad ook zonder papiertje en in een cc vorm. Lekker 12 tegelijk, die zijn echter wel net zo snel op als 1 grote... :think:

9

Prinses013 schreef:

Mag ik vragen wat jouw recept is? Ik heb zo'n zin om iets te maken maar ik kan hier thuis niet weg! En ik heb lekkere trek hihi.

Haha, ik ben lui. Heb gewoon een pak gekocht, dus kan je daarbij niet helpen.

10

Annemieke NS-vV schreef:

Heb je sowieso geen cc-blik of niet de goede maat?
Ik bak nl mini-appeltaartjes in een ingevet cc/muffinblik, zonder papiertjes en dat gaat heel goed. Ik gebruik het recept van Niels uit Mjamtaart nr 1  (voor een foto zie 'klein en fijn' met als titel 'geen kunstwerk' -> oud bericht hoor, maar nog wel terug te zoeken.
Ik heb ook wel eens geprobeert om het met een papiertje te doen, maar ik kreeg het deeg er niet goed in.

Succes!

Nee ik heb wel een blik, maar niet in de goede maat. Deze papiertjes zijn lager en breder. maar ze zijn wel stevig. ik ga er gewoon eerst 1 proberen en als het niet lukt dan doe ik het alsnog in de blik. Maar vond deze papiertjes wel bij mini-appeltaartjes passen.

11

Een pak van Koopmans? Want die heb ik nog 1 staan O-)

Groetjes Puck

12

Prinses013 schreef:

Een pak van Koopmans? Want die heb ik nog 1 staan O-)

Ja idd. Mijn man is zaterdag jarig en had geen zin om echt alles zelf te maken. Dus dan maar lekker makkelijk toch. Vind het al lastig zat om kleine taartjes te maken. Maar ik maak allerlei kleine hapjes, dat scheelt weer een hoop snijwerk.

13 Laatst bewerkt door Leef! (08-09-2011 15:06)

Ja, ik zou het ook gewoon proberen! Als het op de verpakking staat... Ookal zijn ze eigenlijk voor muffins, als je het niet te hard aandrukt dan houdt het het deeg waarschijnlijk ook wel.

Of misschien even de cups in een schaaltje ofzo zetten wanneer je ze vult zodat ze niet meteen al uitzakken.

@ Princes: Gewoon een willekeurig pak appeltaartdeeg! Doe ik ook vaak hoor. Lekker makkelijk.

Edit: waar heb je deze vormpjes gekocht? Ga ik dat even in m'n achterhoofd opslaan! ;-)

14

Nou ze zijn dus niet voor muffins maar echt voor kleine taartjes!
Ja ik zat te denken om er een grote ronde uitsteker om te doen voor de vorm idd.

Ik heb ze bij de marskramer vandaan ze kosten €1,99.

Bedankt igg voor jullie reactie. En als ze gelukt zijn zet ik ze in de juiste rubiek.

15

Oh nou dan moet het gewoon goed gaan! (Dat dacht ik omdat er 'muffins' staat bij het plaatje)

Succes en we zien ze wel verschijnen! :)

16 Laatst bewerkt door patty teeuw (08-09-2011 15:18)

Ja dank je wel! De papiertjes voelen ook stevig aan. Ga de gok gewoon wagen.

17

JAAAAAAAAAAAAAAAA het is gelukt!!!! Zal binnenkort ff een foto plaatsen.

18

Jeeej! Mooi dat het gelukt is!

Ik kom zo ook langs een marskramer, dus ga ook eens op jacht! :)

19

Ik heb ze in gepost hoor:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=165278