1

Onderwerp: SPOED: Grote spuitmond als heating core?

Ik ga nu voor de tweede keer een biscuit bakken in mijn kenwood kom. De eerste kwam er niet helemaal goed uit. Een stuk bleef plakken aan de kom en ik had er dus een stuk uit. Te groot om te plakken. Maar nu kon ik wel mooi kijken of hij gaar was  ;) . Het kapsel was wel gaar (70 min op 150 hetelucht)  maar in het midden zat toch een hardere plek. Ik denk dus dat ik een heating core nodig heb, die ik dus niet heb  :/ . Mijn stalen sateprikkers zijn te lang. Nu zag ik een spuitmondje liggen.....  :think: ..... deze is bijna 4x6 cm en van roestvrij staal. Zou ik deze daar voor kunnen gebruiken?

2

Re: SPOED: Grote spuitmond als heating core?

Als ik in mijn kom bak dan leg ik er altijd een stuk folie over. dit voorkomt dat de bovenkant verbrand maar de binnenkant kan wel mooi garen. Je kan dan telkens even kijken naar de garing.
De folie er pas op leggen als je denkt dat hij gaar is of als hij te bruin wordt.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Ik heb geen flauw idee of het werkt met spuitmond
heb wel ergens gelezen dat het wil met een flowernail. Heb je die toevallig niet?

4

Idelet schreef:

Ik heb geen flauw idee of het werkt met spuitmond
heb wel ergens gelezen dat het wil met een flowernail. Heb je die toevallig niet?

Die heb ik niet, maar ik heb veel gegoogled en las dat veel deze gebruiken maar ook dat deze niet van roestvrij staal is, wat dus kan gaan roesten. Wordt dus afgeraden  ;)

@joynme: Dus de folie er pas op leggen na een minuut of 50?

5

Ik heb het laatst met een grote spijker gedaan. Ging ook heel goed. Wel ff afwassen he....

Volg je hart...want dat klopt!

6

Esther68 schreef:

Ik ga nu voor de tweede keer een biscuit bakken in mijn kenwood kom. De eerste kwam er niet helemaal goed uit. Een stuk bleef plakken aan de kom en ik had er dus een stuk uit. Te groot om te plakken. Maar nu kon ik wel mooi kijken of hij gaar was  ;) . Het kapsel was wel gaar (70 min op 150 hetelucht)  maar in het midden zat toch een hardere plek. Ik denk dus dat ik een heating core nodig heb, die ik dus niet heb  :/ . Mijn stalen sateprikkers zijn te lang. Nu zag ik een spuitmondje liggen.....  :think: ..... deze is bijna 4x6 cm en van roestvrij staal. Zou ik deze daar voor kunnen gebruiken?

Heb ik toevallig laatst bij een taart van 28 cm gedaan en ging goed

groetjes Hanneke

7

Esther68 schreef:

Als hij mooi bruin aan de bovenkant is en toch nog niet gaar.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

8

joynme schreef:
Esther68 schreef:

Als hij mooi bruin aan de bovenkant is en toch nog niet gaar.

Ga ik volgende keer proberen! Nu heb ik de spuitmond geprobeerd maar deze was naar de bodem gezakt  :s . Geen succes dus  :nooo