1

Onderwerp: Ik lust geen taart, welke vulling????

Oke, het klinkt heel raar, iemand die gek is van bakken maar zelf geen taart lust, maar toch is het zo. De enige taart die ik lust is appeltaart of chocoladetaart zonder extra toevoegingen.

Nu moet ik 2 taarten maken,w aarvan 1 met 3 lagen en een gewone losse taart.

Nu mag ik zer zelf helemaal op los gaan maar wilde het toch bij een simpele vulling houden omdat het de eeste keer is dat ik dit ga maken.

Dus nu mijn vraag:
Wat is een goede combinatie voor vulling? (prinsessentaar, 3 cakes op elkaar)
Bv eerste laag jam, de 2e laag slagroom???
Moet je als je jam gebruikt, op dezelfde laag de slagroom doen? Of kan het dus om en om...1 laag slagroom, 1 laag jam en dan weer 1 laag slagroom?

Voor de 2e taart (gewoon 1 biscuit)
Is zwitserse room dan lekker met bokkepootjes vulling?
Dus 1 laag zwitserse room en 1 laag bokkepootjes vulling?

Ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen want het is nog maar kort dag...Ik wil sowieso in de barbie/prinsessentaar banketbakkersroom verwerken...

2

Re: Ik lust geen taart, welke vulling????

banketbakkersroom is eigenlijk altijd goed. dat doe je dan in 1 laag, en dan de volgende laag jam, of vlaaivulling (zo'n blikje).
als het lukt kun je ook meerdere lagen snijden, voor meerdere lagen vulling.

3

Jam, slagroom en banketbakkersroom zijn lekker in een taart. Je kunt laagjes jam en slagroom om en om doen. Dus 1 laag slagroom en op de volgende laag biscuit de jam.
De jam is trouwens ook goed te combineren met de banketbakkersroom voor taart 2, lekker fris. Eventueel zou je er nog (verse) aarbeien ofzo bij kunnen doen.

Let wel op dat slagroom en bbr "koelkastvullingen" zijn. Je kunt de taart dus niet lang buiten de koeling zetten tijdens het decoreren enzo.

4

Cherislee,
Leuk om eens te lezen dat er nog iemand is die geen geen taart lust  :D!
Tot nu was ik de enige in mijn familie/omgeving/werk geen taart lust,
terwijl taarten maken mijn grote hobby is. Ik haal veel recepten uit (taart)kookboeken (en ook van het forum)en mijn man moet dan even proeven en zeggen of de combi goed is.
Heb net een taartje gemaakt met bbr en chocolademousse maar die is net afgekeurd! :nooo   (chocolademousse is te sterk)

Ik hou dus goed het forum in de gaten voor de vullingen. O-)

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.