1

Onderwerp: Cake mix koekjes (supersnelle koekjes!)

Ik heb dit "receptje" nog niet gevonden hier op het forum, dus bij deze de snelste koekjes ter wereld!O, en ze zijn nog lekker ook!

Ingrediënten:
1 pak Duncan Hines Cake Mix (naar keuze, behalve de Angel Food Cake)
120ml plantaardige olie
2 eieren, beetje geklutst

Werkwijze:
Oven voorverwarmen op 350graden. 2 bakplaten bekleden met bakpapier.

Alle ingrediënten bij elkaar in een beslagkom doen, het geheel kneden tot alles bevochtigd is. Maak daarna balletjes van ongeveer 2cm doorsnee en leg deze met ongeveer 2 cm afstand van het volgende balletje. Druk het balletje een beetje plat.
Bakplaat in de oven voor ongeveer 10 tot 12 minuten (1 bakplaat tegelijk). Na het bakken de koekjes op de bakplaat op het aanrecht laten afkoelen.

En voila, heerlijke koekjes in een handomdraai.
Je kunt ook extraatjes in de koekjes doen zoals nootjes, stukjes chocolade, rozijnen etc...

Ik heb ze zelf net gemaakt met French Vanilla Cake Mix met gebroken geroosterde hazelnoten en een handje witte chocolade callets van Callebaut.... Ze zijn nog aan het afkoelen....

2

Re: Cake mix koekjes (supersnelle koekjes!)

Hihi ik kan deze koekjes nooit maken... Mijn oven gaat maar tot 250 graden...  :lol:  :lol:

groeten, Bianca
TAART in huis

3

Heb je echt je oven op 350 graden celcius kunnen zetten???
Op deze pakken staat 350 graden Fahrenheit!!!!!
Dat weet ik want ik heb zelf zo een  pak van Duncan Hines gekocht, maar dan brownies, en mijn dochter ging dat bakken en dat mislukte totaal, omdat de oven te hoog stond!

Overigens zijn deze pakken behoorlijk duur, te koop bij de toko.

Groetjes Louise

4

cakelover schreef:

Heb je echt je oven op 350 graden celcius kunnen zetten???
Op deze pakken staat 350 graden Fahrenheit!!!!!
Dat weet ik want ik heb zelf zo een  pak van Duncan Hines gekocht, maar dan brownies, en mijn dochter ging dat bakken en dat mislukte totaal, omdat de oven te hoog stond!

Overigens zijn deze pakken behoorlijk duur, te koop bij de toko.

denk ook dat het 350 F is en geen celcius.
De mixen kan je vaak ook kopen bij schiphol  ;)  Of online bij 'usfoodz'.

5

Foutje! 175 graden!!! Ik had iets te snel geschreven, heb ze zelf gebakken op 175 graden!  :o

6

kun je ook andere cakemix gebruiken? heb hier echt nog nooit van gehoord namelijk.. klinkt makkelijk en lekker!

7

Je kunt ook de cakemixen van Pillsbury en Betty Crocker gebruiken, inderdaad te koop bij de meeste toko's of bij de Makro op de Wereldfood afdeling. En ze zijn echt lekker, ik heb ze uitgedeeld op de opvang van mijn kinderen (had ruim 20 flinke koeken) en ze kwamen erna nog vragen of ik meer had.